Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nu ook diepgevroren Bimi

Bimi heeft tijdens de laatste editie van Fruit Logistica bekendgemaakt diepgevroren Bimi op de Europese markt te introduceren. De afgelopen tien jaar werd er een techniek ontwikkeld om de met de hand geoogste stronkjes individueel in te vriezen zodat het product de consument in optimale conditie bereikt. De introductie in Europa volgt op  het grote succes op de Britse markt, waar het product in 2018 op de markt kwam. 

Na het aanhoudende succes van Tenderstem (merknaam in het Verenigd Koninkrijk) is versspecialist Coregeo de samenwerking met Sakata aangegaan om een handels- en marketingstrategie te ontwikkelen om de afzet en het bereik van Bimi in Europa, het Midden-Oosten en Afrika te vergroten. Coregeo en Sakata zullen het potentieel van bestaande licenties van het Bimi-areaal maximaliseren en tegelijkertijd op zoek gaan naar samenwerkingsmogelijkheden met telers in heel Europa om een jaarronde teelt van de groente mogelijk te maken.  

Na een direct verband tussen de marketingactiviteiten en groei van Tenderstem in het Verenigd Koninkrijk vastgesteld te hebben, heeft het merk fors geïnvesteerd in een geïntegreerde en merkgerichte marketingstrategie voor 2019, die onder meer bestaat uit een nieuwe website, PR- en sociale media-ondersteuning en gespecialiseerde ondersteuning. 

Dave Samuels, manager EMEA van Sakata Vegetables Europa: "Dankzij Sakata's passie voor innovatie en streven om waarde toe te voegen aan de groentensector en de expertise en kennis van Coregeo kijken we uit naar de verdere groei van het merk Bimi in Europa. We zijn blij dat we dit merk voor het eerst op de vakbeurs Fruit Logistica hebben mogen presenteren."

Bimi heeft een verfijnde nootachtige smaak. De groente is veelzijdig en kan op verschillende manieren worden bereid. Bimi werd in Japan ontwikkeld, waarbij gebruikgemaakt werd van traditionele veredelingsmethoden. Deze langstelige kruisbloemige heeft een malse textuur en is ideaal als ingrediënt in vele gerechten, variërend van pasta's en salades tot curry's en roerbakschotels.

Voor meer informatie:
Kyla Flynn 
Tel: +44 7515 94 77 01 
Email kyla@coregeo.co.uk 
www.bimi.eu.com  

Publicatiedatum: