Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Kaufland zet in op nieuw duurzaam assortiment

Carrefour verkleint vijf Italiaanse hypermarkten
Wegens de moeilijke omstandigheden in de Italiaanse hypermarktsector is Carrefour van plan om vijf van zijn 51 vestigingen te verkleinen. Aan de hand van een reorganisatieplan kijkt Carrefour naar het bedrijfsmodel voor hypermarkten in vergelijking met kleinere winkels. Hierbij zullen waarschijnlijk zo'n 590 ontslagen vallen. Volgens Carrefour wordt naar alle mogelijkheden gekeken om de betreffende werknemers aan ander werk binnen de organisatie te helpen. De vijf winkels die op de schop gaan bevinden zich in Venetië, Turijn, Udne, Bologna en Roma-La Romanina. 
Bron: esmmagazine.com

Duitsland: Kaufland zet in op nieuw duurzaam assortiment
Kaufland heeft in zijn Duitse vestigingen 150 producten van de merken Demeter en Campo Verde opgenomen. Dit assortiment wordt met het einde van 2019 uitgebreid naar 200 producten. Demeter International speelt een sleutelrol op het gebied van duurzame landbouw. Het bedrijf staat bekend om de hoge standaard die voor duurzaamheid wordt gesteld, die strenger is dan die van de Duitse overheid. Door het assortiment van Demeter zet Kaufland zijn eigen initiatieven voor duurzaamheid binnen de leveringsketen meer kracht bij.
Bron: retailanalysis.igd.com

VAE: Future Consumer werkt samen met Choithrams
FCL en de retailer Choithrams gaan samenwerken in de Verenigde Arabische Emiraten, Bahrein en Qatar. Samen wordt het aanbod van FCL verkrijgbaar bij de meer dan 60 supermarkten van Choithrams in deze regio's. Ook zal Choithrams zorgen voor distributie van FCL-producten naar andere retailers. Het partnerschap tussen de twee bedrijven werd getekend tijdens het evenement Gulfood Dubai 2019.
Bron: indiaretailing.com

Italië: Penny Market investeert in bio-huismerk
De Italiaanse discountketen Penny Market heeft onder de naam "Natura è" het biologische eigen merk nieuw leven ingeblazen. Natura è bestaat volledig uit biologische groenten en fruit die uit Italië afkomstig zijn. Penny Market, dat onderdeel is van de REWE Group, zegt dat het assortiment aangeeft in hoeverre het bedrijf is gericht op duurzaamheid en biodiversiteit. Het huismerk omvat 40 verschillende producten, die zowel los als verpakt verkrijgbaar zijn. Het assortiment is afhankelijk van het seizoensaanbod. De telers die AGF voor Natura è leveren worden zorgvuldig geselecteerd en continu geïnspecteerd. Een geïntegreerd teeltsysteem zorgt ervoor dat alle onderdelen van de leveringsketen goed kunnen worden gecoördineerd.
Bron: esmmagazine.com

VK: Asda meldt zevende kwartaal op rij met omzetgroei
Walmart heeft de resultaten voor het laatste kwartaal bekend gemaakt met betrekking tot zijn Britse tak, Asda. In de periode van 1 oktober tot 31 december had Asda een toename in like-for-like-omzet van 1,0%. Dat maakt dit het zevende kwartaal op rij met een positieve like-for-like groei. Walmart-CEO Doug McMillon zegt onder de indruk te zijn van de prestaties van Asda. "In het verenigd Koninkrijk maakt iedereen zich steeds meer zorgen om de gevolgen van een harde Brexit. Ongeacht de situatie zal Asda er altijd voor zorgen om de prijzen zo laag mogelijk te houden. Ik bezocht onlangs ons team in het Verenigd Koninkrijk en ik was echt onder de indruk van hun prestaties, hun houding en hun leiderschap. Ze zijn geweldig."
Bron: corporate.asda.com

 

Rusland: X5 opent Pyaterochka-winkel in Krasnoyarsk
De Russische X5 Retail Group gaat voor het eerst een Pyaterochka-winkel openen in  Krasnoyarsk in Siberië. De locatie krijgt een winkelruimte van meer dan 500 vierkante meter en een assortiment van ongeveer 5.000 producten. Dit assortiment bestaat zowel uit lokale Siberische producten als merken uit Krasnoyarsk, zoals DiHleb en Sibirzhinka.
Bron: esmmagazine.com

VS: Winco breidt in Montana uit 
De supermarktketen WinCo Foods opent op 3 maart twee nieuwe winkels in Montana. Montana is de tiende Amerikaanse staat waar het bedrijf actief is. De winkels zijn de 125ste en 126ste vestigingen van het eigen netwerk. Elke winkel krijgt een oppervlak van ongeveer 7.800 vierkante meter en voor 150 werknemers aan personeel. Beide winkels krijgen een aantal onderdelen die kenmerkend voor Winco-vestigingen zijn, zoals een zogeheten Wall of Values-afdeling bij de ingang waar een aantal aanbiedingen te vinden zijn. Ook krijgen de winkels een eigen bakkerij, een uitgebreide versafdeling en een assortiment van meer dan 700 bulkproducten, zoals rijst, gedroogde bonen, pasta of ontbijtgranen.
Bron: progressivegrocer.com

VS: McLane opent distributiecentrum in Florida
McLane Company, Inc., een marktleider op het gebied van de leveringsketen voor supermarkten en de horeca, heeft een nieuw distributiecentrum geopend in Ocala, Florida. De nieuwe faciliteit heeft een totaal oppervlak van iets meer dan 37.000 vierkante meter. Hiervan wordt 15.000 vierkante meter gebruikt voor ongekoelde producten, 18.500 vierkante meter voor koelbewaring en 3.250 vierkante meter voor kantoren. De eerste producten kwamen op 3 februari op de nieuwe locatie aan. Vanaf 7 maart zal het distributiecentrum aan omliggende bedrijven leveren.
Bron: businesswire.com

VS: Walmart meldt resultaten van het vierde kwartaal
Walmart had in het vierde kwartaal een totale omzet van $138,8 miljard (€122,4 miljard). Jaar op jaar is dat een toename van $2,5 miljard (€2,2 miljard), oftewel 1,9%. Als de invloeden van de wisselkoers buiten beschouwing worden gelaten, zou de totale omzet neerkomen op $140,5 miljard (€123,9 miljard). Dat is een toename van 3,1%, oftewel $4,2 miljard (€3,7 miljard). De vergelijkende winkelomzet steeg in de afgelopen twee jaar met 6,8%. Daarmee is de snelste groei in vergelijkende winkelomzet sinds 9 jaar bereikt. Het online segment van Walmart in de VS werd gestimuleerd door de uitbreidingen van afhaal- en bezorgdiensten en het verbeterde online assortiment op Walmart.com. De vergelijkende winkelomzet van Sam's Club steeg met 3,3%, terwijl de online omzet met 21% toenam. De netto omzet van Walmart International stond in het vierde kwartaal op $32,3 miljard (€28,5 miljard), wat een afname was van 2,3%. Als de invloeden van de wisselkoers buiten beschouwing worden gelaten, zou de netto omzet met 2,7% zijn toegenomen tot $34,0 miljard (€30,0 miljard). 
Bron: news.walmart.com

Amazon wil CO2-voetafdruk verminderen
Amazon wil duurzamer worden. De online retailgigant heeft plannen aangekondigd om ervoor te zorgen dat met 2030 de helft van alle bestellingen CO2-neutraal worden geleverd. Het bedrijf gaat daarom meer werken met elektrische bestelwagens en duurzame energie zoals zonne-energie. Ook dringt Amazon bij leveranciers erop aan om hun verpakking aan te passen. Het nieuwe initiatief van Amazon heet Shipment Zero. Later dit jaar zal Amazon voor het eerst zijn CO2-voetafdruk officieel bekend maken.
Bron: canadiangrocer.com

Publicatiedatum: