Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fotoreportage Nederlanders op BIOFACH 2019

Tholen - De 30ste editie van de BIOFACH zit er op. Net als voorgaande jaren heeft de redactie van Biojournaal een rondgang gemaakt langs alle Nederlandse exposanten. Daarvan is een uitgebreide fotoreportage gemaakt. Het overgrote deel van de Nederlanders was weer te vinden in Hal 5, maar Nederland was in elke hal vertegenwoordigd. Veel bedrijven focussen op de verduurzaming van de verpakkingen en een deel kon het resultaat daarvan op de beurs tonen. Ook investeren bedrijven in minder suiker en vegan is nog altijd hot. Hennepzaad wint tevens duidelijk aan terrein. Wat AGF betreft viel op dat de bedrijven die gespecialiseerd zijn in zaden (zoals Bejo Zaden, De Bolster en Rijk Zwaan) niet meer als exposant op de BIOFACH stonden, maar als bezoekers naar Neurenberg kwamen.

Klik hier om de fotoreportage te bekijken.

Een deel van de AGF'ers: Love Beets, Green Organics, Baltussen Konservenfabriek en Bio Center ZANN.

Onder de Nederlandse exposanten waren dit jaar de nodige debutanten, waaronder: Brandt & Levie, Lisa's Choice, Choconut, Bredabest, Grozette, Kaaslust, Hug the tea, NICE, YAYA Kombucha, Renske Natural Petfood en Nesco. KleinsteSoepfabriek en Billy's Farm keerden terug na wat jaren van afwezigheid.

Naast nieuwe merken (o.a. Qrop en Let's be Onest) presenteerden veel bedrijven ook nieuwe producten. In de reportage zijn onder meer de volgende nieuwe producten terug te vinden: de cleanlabel maaltijdkids van het nieuwe merk GRUT&, Bio Chocolade Confetti, Drinking Vinegar, mintjes in nieuwe smaken, kroepoek waarin bio-garnalen verwerkt zijn, chips met de smaak Hibiscus en Seasalt, Organic Soft Baked Mini Cookies, driehoekige crackers, 'cranflakes', Hummus Jalapeño.

Wat opviel is dat steeds vaker meerdere bedrijven in één stand hun producten presenteerden. Bij Bio4Pack stonden bijvoorbeeld onder het mom van 'Partners in Compostable packaging' ook nog 8 andere bedrijven, Odenwald Organic Bakery deelde de stand met Bakkerij Van Strien en BioSpirits. En in hal 9 deelde Green Organics wederom de stand met Groen Agro Control en De Groene Weg.

Klik hier om de fotoreportage te bekijken.

Voor meer informatie: www.biofach.de