Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Sterke omzetgroei biologische Kanzi appelen in de VS

CMI Orchards laat weten dat de omzet van Kanzi blijft stijgen en het bedrijf hoopt dat dit zich zal vertalen naar een succesvolle toekomst van het ras op de Amerikaanse markt, waar nu zowel conventionele als biologische Kanzi appelen verkrijgbaar zijn. 

George Harter, marketingdirecteur van CMI Orchards, legt uit dat zowel conventionele als biologische Kanzi appelen zeer goed presteren. "Binnen de steeds vollere appelcategorie heeft Kanzi zich een plaats in de top tien van de Amerikaanse markt weten te veroveren. Het ras komt op de zevende plaats qua omzet," aldus Harter, die verwijst naar de cijfers van Nielsen voor de 52 weken tot aan 29 december 2018. "We zien een sterke groei voor deze unieke clubappel en verwachten dat de prestaties goed zullen blijven nu de productie van het ras toeneemt."

Volgens Harter blijkt uit de gegevens van Nielsen dat biologische Ambrosia de absolute nummer één binnen de categorie biologische clubrassen is. De omzet van deze appel ligt maar liefst 85% hoger dan die van de nummer twee. "Van de top vijf van best verkochte biologische appelen, levert CMI er drie: Ambrosia, Kanzi en Jazz/Envy." Harter voegt eraan toe dat biologische Ambrosia sterker presteert dan de nummers twee en drie tezamen.

Harter legt uit dat deze groei te verwachten was, met name binnen het biosegment. "Het voorbije jaar werd de omzetgroei van biologische Kanzi appelen door geen enkel ander biologisch clubras overtroffen," vervolgt hij. Uit scangegevens blijkt dat de omzet van biologische Kanzi vorig jaar met 864% groeide. "Deze sterke groei weerspiegelt de enorme investering die gedaan is door één van onze CMI-telers, Colombia Fruit Packers, die de omschakeling van de conventionele naar biologische teelt heeft gemaakt in een poging aan de groeiende consumentenvraag te kunnen blijven beantwoorden," licht Harter toe. 

Volgens Harter kopen consumenten steeds vaker biologische appelen en CMI-telers zijn goed voorbereid op de groeiende populariteit van deze categorie. "Biologische clubrassen bieden retailers een vierde prijspunt om hun omzet mee te versterken na die van vrije conventionele en biologische appelrassen en conventionele clubrassen," legt hij uit. "Biologische Kanzi is de manier om de omzet van de appelcategorie een impuls te geven."

Harter vertelt dat de biologische Kanzi appelen in co-branding met het biologische CMI-merk Daisy Girl op de markt worden gebracht. Daisy Girl is een biologisch appel- en perenmerk dat al 15 jaar in de Verenigde Staten op de markt is.

Robb Myers, salesmanager bij CMI Orchards, voegt eraan toe dat naast de sterke omzetgroei de Kanzi appelen ook veel belangstelling vanuit de culinaire hoek krijgen. "Deze appel heeft een goede balans tussen zoet en zuur en een geweldige smaak en textuur," legt hij uit. "We denken dat er voor retailers veel kansen liggen om de intense smaak van Kanzi te benutten door middel promotionele activiteiten en demonstraties. We werken altijd graag samen met retailers om de afzet van onze appelen te verhogen."

 

Voor meer informatie:
Danelle Huber
CMI Orchards
Ph: +1 (509) 888-7769
danelleh@cmiorchards.com
www.cmiorchards.com

Publicatiedatum: