Rode bieten zijn in het seizoen in Noord-Amerika en er is op dit moment een goed aanbod van producten. Telers zien in de wintermaanden ook een piek in de vraag, omdat consumenten op zoek zijn naar gezondere opties.
"In 2019 neemt de vraag in de markt voor gezonder en functioneler voedingsmiddelen toe omdat consumenten steeds beter geïnformeerd raken en gezondheidsbewuster worden", aldus George Shropshire, general manager van Love Beets USA. "Historisch gezien neemt de vraag in het begin van het jaar toe met dieettrends, zoals veganistisch, vegetarisch, het Whole30-dieet en het mediterrane dieet, die allemaal op plantaardige basis zijn of een sterke focus hebben op de groentenconsumptie."
Shropshire voegde eraan toe dat de vraag naar gemakkelijke opties en kant-en-klare maaltijdpakketten parallel stijgt met gezonde voeding als rode bieten en daarom blijft Love Beets USA de focus houden op die categorie. "Het volgen van een dieet in het nieuwe jaar gaat gepaard met het enorme karwei van het bereiden van een maaltijd en consumenten zijn op zoek naar makkelijke, kant-en-klare, verse producten", zei hij. "Love Beets-producten voldoen aan die eisen en passen bij de snelle levensstijl van consumenten: bieten staan al in de top 10 superfoods van 2019 en consumenten zoeken naar gemakkelijke rode bietenproducten om aan hun maaltijden of snacks toe te voegen. De gezondheidsbewuste, drukke consument is op zoek naar producten zoals die van ons die weinig bereiding behoeven en die verkrijgbaar zijn in herbruikbare, hersluitbare verpakkingen."
Verschillende toepassingen
Love Beets biedt verschillende opties voor de consumptie van rode bieten. Hun producten variëren van hele, gekookte rode bieten in een vacuümverpakking, gekookte babybieten in verschillende smaken met een topsealverpakking tot anders bereide rode bieten, sappen en poeders.
"Consumenten worden steeds beter bekend met de gezondheidsvoordelen van rode bieten door recente onderzoeken, waardoor de gemiddelde consument meer kennis heeft om tot de beslissing te komen om rode bietenproducten te kopen als onderdeel van hun normale dieet", aldus Shropshire. "Zowel hardlopers, atleten, zwemmers als fietsers genieten, evenals de gewone, gezondheidsbewuste consument, van de veelzijdigheid van onze productlijn. Er zijn verschillende manieren om rode bieten te consumeren: in poedervorm in een smoothie, als een sap om bijvoorbeeld te drinken voor een training, als tussendoortje in de vorm van gemarineerde rode bieten of het toevoegen van onze gekookte rode bieten aan een eenvoudig recept."
Shropshire liet weten dat het bedrijf binnenkort een nieuw rode bietenproduct gaat introduceren en zich ook op andere andere producten dan rode bieten gaat storten. "We introduceren een variant op de klassieke pico de gallo: onze Golden Beet-o de Gallo, die groene paprika's, ui, jalapeno, koriander, kruiden en onze gouden bieten met honing en azijn bevat. We introduceren ook een nieuw Love Fresh-merk voor onze kant-en-klare, gekruide groentenproducten, waarvan de eerste producten zullen zijn gemaakt met aardappelen, champignons en artisjokken!"
Afkomstig uit verschillende delen van de VS
Love Beets koopt zijn rode bieten uit de VS. In sommige regio's zijn de seizoenen eind vorig jaar geëindigd en ondanks enkele uitdagende weersomstandigheden afgelopen zomer is er genoeg aanbod beschikbaar voor de komende paar maanden.
"We kopen onze rode bieten uit zowel New York als Colorado", zegt Daniel Cross, CEO en Managing Director van Love Beets Production. "Beide zijn in november klaar met de oogst en we gebruiken gewassen die we hebben opgeslagen in een opslag met een gecontroleerde atmosfeer. New York was ongebruikelijk warm en droog tijdens de zomer, wat voor geweldige gewassen heeft gezorgd. Het is echter een grote uitdaging om deze rode bieten op te slaan. Hierdoor gebruiken we ze sneller dan we oorspronkelijke van plan waren."
Voor meer informatie:
Abbie Phillips
Love Beets
Ph: +1 (856) 563-4164
abbie@lovebeets.com
www.lovebeets.com