Chez Pascal en TOP ontwikkelen gepascaliseerde producten

Supermarktketen Marqt heeft de primeur met verschillende dips van het merk Mr. Dip en met de vleesvervanger Vleeschsmakers. Deze producten worden geïntroduceerd door Chez Pascal en zijn ontwikkeld samen met TOP b.v. uit Wageningen. Het Helmondse bedrijf Chez Pascal produceert levensmiddelen die via pascalisatie worden geconserveerd. Bij pascalisatie worden levensmiddelen korte tijd onder een extreem hoge waterdruk gebracht. Daarbij worden de bederfverwekkers geïnactiveerd terwijl de natuurlijke smaak van het product optimaal behouden blijft. TOP ondersteunt Chez Pascal bij de ontwikkeling van nieuwe producten. In de afgelopen maanden is door beide partijen, samen met The Food Agency, hard gewerkt aan een serie dips. Het resultaat is nu te vinden in de schappen van Marqt onder de merknaam Mr. Dip.

Mr. Dip is op dit moment verkrijgbaar in de smaken salsa, guacamole, baba ganoush en hummus. De dips zijn gemaakt op basis van verse ingrediënten zonder E-nummers en hebben geen hittebehandeling ondergaan. Door de toepassing van pascalisatie is de houdbaarheid in de koeling bijna een maand.

Tevens heeft Marqt een primeur door de introductie van koelverse vleesvervangers van het merk Vleeschsmakers zonder E-nummers. Deze worden ook geproduceerd door Chez Pascal en zijn op basis van de grondstof Beeter. De gepascaliseerde Vleeschsmakers zijn verkrijgbaar in de smaken naturel, shoarma en teriyaki. De vleesvervanger heeft een houdbaarheid in de koeling van een week.

Chez Pascal en TOP werken op dit moment verder aan de uitbreiding van de portfolio. Daarbij is de focus op het ontwikkelen van verse gemaksproducten die zonder conserveermiddelen of andere hulpstoffen toch lang houdbaar zijn.

bron: TOP b.v.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven