Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Thema: het platform als motor achter de groei van foodretail & foodservice

Foodretail meets Foodservice Congres op 13 maart 2019

In een wereld die snel digitaliseert en globaliseert zijn het de grote internationale platform-retailers als Alibaba, Amazon en Tencent die in korte tijd een leidende positie hebben verworven. Deze bedrijven kijken ook steeds nadrukkelijker naar de ‘world of food’. Zo is de Amerikaanse premium retailer Whole Foods inmiddels een onderdeel van Amazon en zet Alibaba het ‘New retail’ concept op de kaart met Hema: blurring in optima forma.

Ook in Nederland is sprake van een sterke opkomst van het ‘platform denken’. Voorbeelden zijn Thuisbezorgd.nl, Albert Heijn & Bol en Jumbo, dat recent Smulweb heeft gekocht. Meer en meer zoeken deze retailers een 1-op-1 relatie met klanten, waarbij ze een serie aan producten en diensten aan de man proberen te brengen, vaak in samenwerking met andere partijen.

Foodretail meets Foodservice Congres 2019
Op woensdag 13 maart 2019 organiseren EFMI, FSIN en Rabobank het Foodretail meets Foodservice Congres 2019. Plaats van handeling is het Auditorium van Rabobank in Utrecht (9.45-18.30 uur).

Deze 3e editie van dit congres staat volledig in het teken van het thema ‘Het platform als motor achter de groei van foodretail & foodservice". Vragen waarop ingespeeld wordt zijn: Welke ‘Ecosystems’ gaan in foodservice & foodretail komende jaren een rol van betekenis spelen? Op welke manier creëren B-to-C platforms zoals Thuisbezorgd.nl waarde voor zowel klanten als aanbieder?  Kunnen spelers als AH, Jumbo en Picnic zich ook mengen in deze strijd? Kunnen platforms ook belangrijk worden in de B-to-B wereld van foodservice? Welke voordelen heeft dit voor klanten? Wat zijn de meest recente ontwikkelingen op het gebied van blurring? Biedt foodservice groeikansen voor foodretailers? Of biedt food retail groeikansen voor foodservice spelers?

Op deze en meer vragen behandelt het Foodretail meets Foodservice Congres 2019 met sprekers uit de wetenschap en de praktijk van foodretail en foodservice.

Sprekers
De volgende sprekers delen tijdens het Foodretail meets Foodservice Congres 2019 hun visies en ervaringen:

– Silvie Cremers | Thuisbezorgd.nl
– Frederik Nieuwenhuys | Picnic
– Annemarie Zondervan | Alibaba
– Harry Brouwer | Unilever Food Solutions
– Dick Slootweg | Bidfood
– Oscar de Lange | Van Delft
– Jochem Pasman | KPMG
– Inga Blokker | The Food Research Company
– Jan Willem Grievink | FSIN
– Laurens Sloot | EFMI

Klik hier om aan te melden

Publicatiedatum: