Afgelopen woensdag 6 februari keken de bezoekers van de Fruit Logistica beurs verrast op toen 2 volledig uitgedoste clowns zich op de beursvloer begaven. Het bleek te gaan om twee ‘Clini Clowns’. Zij waren speciaal naar de vakbeurs gekomen om de samenwerking te bekrachtigen tussen de Duitse Clini Clowns organisatie en het perenmerk Migo.
Uit handen van Algemeen Directeur Jürgen Nüssle van de telersorganisatie ‘Württembergische Obstgenossenschaft’ ontvingen de Clini Clowns een schenking van € 10.000,-. Consumenten in Duitsland hebben via de aankoop van Migo peren bijgedragen om zieke kinderen een onbetaalbare glimlach op hun gezicht te toveren.
Tijdens de 'Migo Happy month' aan het begin van het perenseizoen afgelopen november werd weer de jaarlijkse aftrap gegeven voor de samenwerking tussen Migo en Clini Clowns. Onder het motto 'Let's smile together' sponsort Migo de Clini Clowns organisaties in Duitsland, België en Nederland.
In Duitsland worden Migo peren geteeld door telers van Württembergische Obstgenossenschaft en wordt de marketing en verkoop georganiseerd via Obst vom Bodensee. Esther Dworak van Obst vom Bodensee licht toe: ,,Elk jaar ontdekken meer en meer Duitse consumenten de Migo peer met zijn knapperige beet. De peer overtuigt door zijn zoete smaak, maar het belangrijkste is nog wel dat deze peer zonder morsen gegeten kan worden. Daardoor kan deze peer gewoon, net zoals bijvoorbeeld een appel, uit de hand gegeten kan worden. Dat maakt Migo ook geschikt voor on-the-go consumptie. We zien de vraag gestaag toenemen en daarom worden er in Duitsland veel nieuwe bomen geplant, zodat we de komende jaren aan de vraag van de Duitsers kunnen blijven voldoen”.
Voor meer informatie:
Jan Willem Verloop
GKE NV
tel. +32 475 63 02 55
janwillem.verloop@gkefruit.com
www.migopear.com