In navolging van de levering van mv Orange Spirit op 19 december 2018 nam Seatrade vorige week het 2e koel- en vriesschip in ontvangst: de mv Orange Sea.
De schepen werden gebouwd bij Guangxin Shipbuilding & Heavy Industry in Zhong Shan, China, en het ontwerp werd gemaakt door Groot Ship Design in Nederland.
De schepen van Orange Class Reefer zijn gebouwd volgens de laatste milieu en operationele eisen voor de handel in diepvries en koelproducten als vis, aardappelen en citrus. De schepen werden ontworpen met een sterke focus op vervoer over zee en luiden een nieuw tijdperk in het specialistisch vervoer.
De laadruimtes zijn volledig voorzien van aluminium roosters en de koelruimtes liggen niet langer in de laadruimtes, waardoor het ontdooien afgescheiden is.
Het ontwerp van de romp biedt een optimale snelheid. Het schip is uitgevoerd met een tweetakt hoofdmotor van de hoogste kwaliteit. Het schip heeft een totaal aan 310.000 m2 laadruimte.
Belangrijkste kenmerken:
Lengte: 115 m.
Breedte: 18 m
Snelheid: 14,5 knopen.
Schetsontwerp: 6.30 m.
Draagvermogen: 7600 DWT
Laadgerei: het schip is uitgerust met twee kranen die een lading van 7 ton kunnen verwerken
Seatrade blijft de mogelijkheden onderzoeken om z'n vloot te moderniseren en uit te breiden met de verdere acquisitie van nieuwe gebouwen en/of moderne tweedehands tonnage, gecombineerd met mogelijke strategische allianties met derde partijen in hetzelfde segment.
De laatste ontwikkeling is bewijs van de lange termijn plannen van Seatrade voor de gespecialiseerde rederijsector met kantoren en service naar z'n consumenten en partners voor de komende jaren.
Voor meer informatie:
Yntze Buitenwerf
Seatrade Group of Companies
Tel: (32) 3 544 9493