Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Apeel en Nature's Pride gaat samen het gevecht aan tegen voedselverspilling

Apeel Sciences, een World Economic Forum Technology Pioneer en een van de 50 Genius Companies van TIME Magazine, en Nature’s Pride, Europa's leider in avocado's en mango's met focus op duurzaamheid, hebben officieel hun krachten gebundeld. Onder voorbehoud van goedkeuring door de EU zal Nature's Pride Apeel van planten afgeleide technologie voor de preventie van voedselafval integreren in haar uitgebreide avocadoketen, waardoor Apeel Avocado's - avocado's met een gemiddeld dubbel zo lange houdbaarheid - voor het eerst aan Europese huishoudens worden aangeboden.


James Rogers en Adrielle Dankier

De Apeel en Nature's Pride-samenwerking komt op een moment dat voedselverspilling in Europa 88 miljoen ton per jaar heeft bereikt, met bijbehorende kosten geraamd op 143 miljard euro, en voortbouwt op de introductie van Apeel in de VS, waar de technologie meer dan 50% vermindering van voedselverspilling op retailniveau laat zien. Als onderdeel van het partnerschap introduceren Nature's Pride en Apeel Sciences een co-branded label, een signaal aan consumenten van kwaliteit, duurzaamheid en een langere levensduur, en dus minder voedselverspilling, mogelijk gemaakt door de technologie van Apeel.

"We stellen de gezondheid van mens en milieu centraal bij alles wat we doen. We zijn voortdurend op zoek naar verbeteringen in onze waardeketen om onze klanten te voorzien van de hoogste kwaliteit en de meest smaakvolle producten. Met Apeel delen we dezelfde waarden: we zijn beiden pioniers, hebben een passie voor het verminderen van voedselverspilling en we willen samenwerken met anderen om dit probleem op te lossen. Dit maakt Apeel de ideale strategische partner voor ons. We kijken ernaar uit om voedselverspilling te verminderen, nieuwe waarde te creëren voor iedereen in de supply chain en de groenten- en fruitsector samen met al onze partners te laten groeien, " vertelt Adriëlle Dankier, Chief Commercial Officer van Nature's Pride.

"Voedselverspilling is wereldwijd een enorm probleem en met een strategische leider zoals Nature's Pride, kunnen we uitkijken naar een toekomst waarin er veel minder afval in het systeem is en we kunnen duurzaamheid bevorderen samen met voordelen voor iedereen in de supply chain," zegt James Rogers, Chief Executive Officer en oprichter van Apeel Sciences. "Nature's Pride en Apeel hebben dezelfde visie voor een toekomst waarin onze voedselsystemen meer harmonieus met de natuur werken, en we zijn enorm enthousiast om samen met hen het gevecht tegen voedselverspilling in Europa aan te gaan."

Avocado pilots zullen naar verwachting halverwege het jaar starten in geselecteerde winkels in Europa, onder voorbehoud van goedkeuring door de EU en beide bedrijven zijn verheugd om Europese klanten en consumenten Apeel Avocado's aan te bieden.

Producenten van verse levensmiddelen en retailers die geïnteresseerd zijn in de technologie van Apeel kunnen contact opnemen via het bedrijfsformulier van Apeel. 

Voor meer informatie:
Apeel Sciences
www.apeelsciences.com 

Voor meer informatie
Nature's Pride
Honderdland 611
2676 LV Maasdijk
info@naturespride.nl 
www.naturespride.eu  

 

Publicatiedatum: