Camposol zorgt van bedrijf tot familie

"Het is van cruciaal belang om het milieu waarbinnen we werken te begrijpen"

Camposol zal z'n mondiale duurzame concept “Camposol Cares from Farm to Family” (CCFFTF) binnenkort presenteren. Vanaf de consumentenvraag en -verwachtingen is het concept erop gefocust hoe Camposol bijdraagt aan de bouw van een betere wereld en helpt consumenten op een gezondere manier te leven. 

Het is vandaag de dag voor de consument niet voldoende om een gezond product van goede kwaliteit te kopen. Die wil weten hoe de teler z'n verantwoordelijkheid voor arbeiders en hun gemeenschappen neemt, voor het milieu en de planeet. Precies daarmee identificeert het Camposol-merk zich. 

Jorge Ramírez, Camposols CEO: "Het milieu, waarbinnen we werken, begrijpen is van cruciaal belang voor ons bedrijf. Dat doen we overal waar we aanwezig zijn. We geven om onze gemeenschappen en om het werken op een duurzame manier. Onze afdelingen in het buitenland bieden een uitdaging en een kans om overal duurzaam te werken."

Het project focust ook op kinderen. "Enkele van onze projecten omvatten programma's voor de kinderen van onze werknemers, zoals de zomervakantie-programma's en de steun bij het opzetten van een eigen bedrijf. We hebben medische faciliteiten, kinderopvang, prenatale zorg en we geven trainingen. Bij Camposol is ongeveer 50% van de werknemers vrouw. In Colombia en Uruguay focussen we ons op milieuprojecten die aan water gerelateerd zijn en we hebben projecten om inheemse planten en dieren te beschermen."

"Ons watermanagement, samen met onze keten, zoekt naar efficiëntie in het gebruik van deze bron. We gebruiken druppelirrigatiesystemen die het waterverbruik minimaliseren."

Bio is een gestaag groeiende markt. "Camposol heeft een belangrijke gelegenheid aangegrepen op de biologische blauwe bessenmarkt. We hebben meer dan 180 ha biologische blauwe bessenteelt en we gaan voor meer. Ons merk "The Berry that Cares" is een jaar op de markt en heeft zich al bewezen. We hebben een community van 100.000 volgers waarmee we onze informatie delen. We geven de voorkeur aan micro-organismen om schimmels en plagen op een natuurlijke manier te bestrijden."

"We denken dat er nog steeds een potentieel in superfoods zit, waaronder in blauwe bessen en avocado's. De huidige bevolkingsgroei voorspelt een stijging van 10.000 ha avocado per jaar. Als we daar nieuwe markten aan toevoegen, dan zien we dat er ruimte is voor groei in deze producten als onderdeel van een gezond en voedingsrijk dieet."

Wat het overaanbod aan avocado's in 2018 betreft, voelt Camposol zich er verantwoordelijk voor dat dit niet meer gebeurt. "Dat doet Camposol al een poosje door z'n productportfolio te diversifiëren door het openen van kantoren in nieuwe markten, door integratie van de hele waardeketen en nog veel meer. Met een merk als Camposol Cares from Farm to Family dat relevant is voor de huidige consument en een aantrekkelijk waardevoorstel voor de klanten heeft, wordt onze aanwezigheid op de markt versterkt en het maakt ons een relevante mondiale speler."

Camposol zorgt…

  • voor de consument door vers, kwaliteit en smakelijkheid aan te bieden zonder GMO producten - Camposol teelt fruit met een hoge voedingswaarde, zoals avocado's, blauwe bessen, mandarijnen, druiven en mango's;
  • voor de medewerkers door eerlijke relaties te garanderen met werknemers en hen mogelijkheden te bieden om zich professioneel en persoonlijk te ontwikkelen;
  • voor de gemeenschap door bij te dragen aan medische en sociale zorg om welzijn te genereren in een gebied dat ooit een woestijn was;
  • voor de planeet door z'n water footprint te controleren en een biologisch controlesysteem te gebruiken dat voorrang geeft aan natuurlijk ziektemanagement door het inzetten van micro-organismen in plaats van gewasbeschermingsmiddelen

"Veel van de belangrijke supermarktketens over de hele wereld erkennen de kracht van Camposol in z'n hoge kwaliteitsniveaus, consistentie, traceerbaarheid en tijdloosheid in het leveren van onze producten."

Als een van de weinige globale, verticaal geïntegreerde fruitteeltbedrijven bezit Camposol de voorwaarden om een complete interne controle over z'n aanbodketen uit te voeren van de eigen plantages tot aan de supermarkt. Zo zetten ze duurzaam geteeld fruit af waar consumenten op mogen vertrouwen. 

“Fruit Logistica is het perfecte platform om een internationaal publiek bekend te maken met "Camposol zorgt van bedrijf tot familie” en om de dialoog met aandeelhouders aan te gaan. Dit maakt het ons mogelijk om ons merk te blijven ontwikkelen en om onze producten en diensten te blijven aanpassen. Ons doel is het creëren van een emotionele band tussen de consument met het Camposol merk en om families over de hele wereld te voorzien van het beste en gezondste fruit."

Voor meer informatie:
Sergio Torres
Camposol Fresh B.V.
Tel: +31 174 521 016
Email: storres@camposol.eu 
www.camposol.eu


Publicatiedatum:
©


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven