Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Horeca nieuwe doelgroep Purple Pride

Auberginetelersvereniging Purple Pride introduceert de horeca als nieuwe doelgroep, zet extra in op tailor made advies aan klanten en stelt duurzaamheid centraal. Deze veranderingen worden bekroond met een nieuwe website en een nieuwe huisstijl.

Iedereen aan de aubergine
Aubergines bij iedereen op het weekmenu, dat is de doelstelling van Purple Pride. Hoe gaat de telersvereniging dat bereiken? Marketeer Loes Al: 'Onze nieuwe strategie is om ons naast de retail en handel te gaan focussen op de horeca. We inspireren chefs met de culinaire mogelijkheden van aubergine. Als consumenten in een restaurant kennis maken met aubergine en het lekker vinden, is de kans groot dat ze het thuis ook op het menu zetten. Daarmee stijgt de verkoop van aubergines bij onze andere afnemers - retail en groothandels - en creƫren we een vicieuze cirkel van omzetgroei.' Op dit moment eet ongeveer 20% van de huishoudens in Nederland minimaal eens per jaar aubergine. Loes Al: 'Het groeipotentieel is dus enorm. En we hebben de tijd mee: aubergine past perfect in de trend van gezond, vegetarisch en duurzaam eten.'

Purple Pride als adviseur
De telersvereniging investeert veel in product- consument- en shopperonderzoek. Loes Al: 'Een andere pijler van de nieuwe strategie is een forse inzet op het delen van die kennis met onze klanten. Ze krijgen tailor made advies over het te voeren assortiment, presentatie, communicatie en creatieve activatie.'

Duurzaamheid
Alle inspanningen die Purple Pride al jaren levert om zo duurzaam mogelijk te produceren, zijn inzichtelijk gemaakt op de nieuwe website. Loes Al: 'De komende jaren wordt duurzaamheid nog meer een speerpunt binnen onze strategie.'

Purple Pride heeft niet alleen een nieuwe website, maar ook een nieuw logo. Loes Al: 'Ons nieuwe logo groeit letterlijk vanuit de vruchtbare aarde en staat trots op de horizon. Het verbeeldt daarmee wat Purple Pride als organisatie is: vernieuwend, inspirerend, creatief, innovatief en verrassend.'

 

Voor meer informatie:  
Purple Pride 
www.purplepride.nl

Publicatiedatum: