Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Hoe moeten groothandelsmarkten zich aanpassen?

Hoe moeten de groothandelsmarkten de komende tien jaar veranderen of zich aanpassen? Francesco Cera, directeur van de Maap in Padua, heeft hier al geruime tijd, op basis van zijn ruime ervaring, duidelijke ideeën over. "We moeten eigenlijk productieplatformen worden als service voor de verspreiding of deze nu middelgroot of groot is. We moeten platforms zijn die zich bezighouden met de logistiek om altijd goede service te kunnen bieden. En we moeten terug naar betere relaties met de telers."

De Maap in Padua

Cera is van mening dat de verspreiding in de steden meer betrekking moet hebben op de markten, want dat is tenslotte waar ze voor gepredisponeerd zijn. "Grote ketens die hun waar bij duizenden telers vandaan halen zouden de markten moeten gebruiken om hun consumenten te bereiken. Wij zijn in staat om gemende ladingen te organiseren door allerlei soorten groenten en fruit te integreren. In het verleden hebben we deze rol teveel gedelegeerd en nu is het tijd om het heft in eigen hand te nemen."

Francesco Cera, directeur van de Maap

Cera legt ook uit dat hypermarkten moeilijke tijden doormaken.  De crisis heeft de consument ertoe aangezet om elke aankoop goed te overwegen. De tijden van overvolle winkelwagentjes zijn voorbij.

Bovenaanzicht van de Maap

"De consument gaat terug naar middelgrote en kleine supermarkten waar hij alles kan vinden wat hij nodig heeft. Dit is een grote kans voor de groothandelsmarkten omdat we over de vaardigheden beschikken om aan de eisen van dit soort verspreiding te voldoen", zegt Cera.

Het laatste concept waar Cera op wijst is de reorganisatie van de markten op internationaal niveau. 144 markten zijn er simpelweg te veel. Ze zouden gegroepeerd moeten worden met focus op de faciliteiten die beter zijn uitgerust en op de beste locaties. 

"Fruit Logistica is een mooie gelegenheid om deze concepten onder aandacht van onze gesprekspartners te brengen. Onze groothandelaren zullen tijdens de beurs vertegenwoordigd worden door Luca Brusarelli en zes van onze bedrijven. We zijn te vinden in hal 2.2 met standnummer C10", zegt Cera.

Contact:
MAAP
Corso Stati Uniti, 50
35127 Padova (PD) - Italy
Tel.: (+39) 049 869 2111
Fax: (+39) 049 870 3014
Email: f.cera@maap.it
Web: www.maap.it

Publicatiedatum: