Abonneren

Vacatures

"Tweetende AGF'ers"

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland weeronline.nl Altijd jouw weer

Nieuwe campagne om kinderen groenten te laten eten: "Eet ze en versla ze"

'Eet ze en versla ze' is een nieuwe campagne die deze week op ITV geïntroduceerd wordt en ten doel heeft kinderen gezonder te laten eten en obesitas bij kinderen te tackelen. 

Ondanks vorige campagnes eet 80% van de basisschoolkinderen nog steeds niet voldoende groenten en deze nieuwe manier lijkt dat te kunnen veranderen. De campagne is een samenwerking tussen ITV, Veg Power en Eat them to Defeat them. 

De campagne wordt gefinancierd door supermarkten en merken die gedoneerd hebben zoals Aldi, Asda, Birds Eye, Co-op, Iceland, Lidl, Marks & Spencer, Morrisons, Ocado, Sainsbury's, Tesco en Waitrose.  

Het vooraanstaande Britse reclamebureau adam&eveDDB heeft een reclame ontworpen die op ITV op primetime tijdens Coronation Street, The Voice en Britain's Got Talent uitgezonden wordt. De reclame verlegt grenzen en betrekt kinderen bij het eten van gezonde voeding zoals nooit eerder gedaan werd. Hugh Fernley-Whittingstall en Jamie Oliver steunen de campagne actief.

De reclame wordt ondersteund door posters en stickers en zet kinderen in de positie van helden die hun ouders helpen de wereld te beschermen tegen de boze groenten. Ze verslaan ze door ze op te eten.

Hugh Fearnley Whittingstall: "Ik ben enthousiast om mee te doen aan Veg Power. Kinderen meer groenten laten eten is van vitaal belang. De campagne inspireert kinderen om te genieten van het scala aan smaken, texturen en kleuren dat groenten biedt."

Carolyn McCall van ITV: “Deze campagne bereikt miljoenen ouders en kinderen via grote en populaire shows. We zijn er trots op dat de kracht van de tv gebruikt wordt om kinderen aan te moedigen meer groenten te eten."

Baroness Rosie Boycott van Veg Power en The Food Foundation: "We zijn erg enthousiast over de samenwerking met ITV. Ons doel is om kinderen te enthousiasmeren. Met de steun van alle grote retailers zullen we ons doel bereiken. Het is belangrijk dat we een verandering in het aanbod en in de vraag teweeg brengen en een verschuiving binnen ons voedingssysteem zien."

Veg Power ontstond vanuit het werk van The Food Foundation en Peas Please. Het doel is om reclame- en advertentiebureaus aan te moedigen een krachtige content te maken die de perceptie van groenten verandert en kinderen aanmoedigt meer groenten te eten."

Voor meer informatie:
Jo Ralling
Tel: +44 7770 500 858 
Email: jo.ralling@foodfoundation.org.uk


Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven