Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Omzet Carrfour België (-3,1%), Italië (-4,6%) en Spanje (-1,4%) dalen

Carrefour boekt positief 2,5% procent omzetgroei dankzij Latijns-America

In het vierde kwartaal van 2018 is de omzet van Carrefour in België met 3,1% gedaald. In Frankrijk groeide het bedrijf op jaarbasis maar in het 4e kwartaal was er ook een lichte terugval te zien. “Carrefour Belgium werd afgestraft door een zeer competitieve markt, die sterk vertraagde in vergelijking met het derde kwartaal”, stelt het persbericht. “De groep heeft nieuwe initiatieven geïmplementeerd om het commerciële momentum opnieuw te lanceren.” De hele groep Carrefour boekt een positief resultaat van 2,5% door sterke groei in Latijns-Amerika. 

Naast België daalde de omzetten in Italië (-4,6%) en Spanje (-1,4%) ook. In Polen en Roemenië werden wel positieve resultaten geboekt.
In Frankrijk was het resultaat positief (1,1%), de omzetdaling in het 4e kwartaal is toe te schrijven aan de hypermarkten (-2,2%), supermarkten gingen er wel op vooruit (+1,9%).

Topman Alexandre Bompard toont zich tevreden over de cijfers.De verkoop van bioproducten groeit sterk, de online foodverkopen stegen met 30%. De eerste voordelen van de inkoopallianties met Tesco, Système U en Provera moeten in 2019 zichtbaar worden. 

Publicatiedatum: