Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Eerste schip via Verbrugge Terminals’ nieuwe lijndienst met Zuid-Amerika meert aan in North Sea Port

Op maandag 21 januari 2019 kwam bij Verbrugge Terminals in Vlissingen in North Sea Port het schip Balao aan met fruit aan boord. Dit is het eerste schip dat deel uitmaakt van de eerste intercontinentale lijndienst van deze logistieke dienstverlener.
Het schip vervoert onder meer fruit zoals bananen en ananas. De goederen worden geladen in Cartagena en Santa Marta in Colombia en Puerto Limón in Costa Rica. Vanuit Zuid-Amerika varen de schepen naar de Europese havens Londen, North Sea Port en Rotterdam.

Wekelijks een schip
Voor Verbrugge is dit de eerste intercontinentale lijndienst. Wekelijks zullen schepen van de rederijen Streamlines en Hapag-Lloyd van Zuid-Amerika naar Vlissingen in North Sea Port varen. Het fruit wordt aangevoerd in koelcontainers. De Balao is 208 meter lang en kan ruim 500 koelcontainers aan boord nemen. Een 100-tal containers met 2,5 miljoen kilo fruit en fruitsappen worden in Vlissingen bij en door Verbrugge gelost. Vervolgens wordt het fruit afgehandeld bij Zoomweg Zeeland Coldstore dat over de nodige koel- en vrieshuizen beschikt.

De lijndienst levert niet direct nieuwe banen op. Verbrugge heeft nu ruim 1.000 medewerkers.

North Sea Port zet als ‘food port’ hard in op de overslag van onder meer fruit. Met deze nieuwe lijndienst verankert Verbrugge zich nog steviger in het havengebied van North Sea Port.

Ideale diepte
De rederijen hebben gekozen voor de terminal van Verbrugge vanwege de ligging aan diep vaarwater en de lengte van de kades.

Bron: North Sea Port

Publicatiedatum: