Avocado op cover nieuwe Michelingids Frankrijk

World Avocado Organization partner van Michelingids

Avocado is een populair fruitsoort. De Europese avocado-consumptie had in 2018 een omvang van meer dan 650 miljoen kilo, een groei van 35% ten opzichte van 2017. Ten opzichte van 2016 bedroeg de toename 65 %, volgens gegevens van de World Avocado Organization (WAO).

Vanwege deze trend heeft de WAO meegewerkt aan de uitreiking van de Michelinsterren voor 2019 in het Verenigd Koninkrijk en Ierland op 1 oktober jongstleden. Na dit succesvolle partnerschap zal de WAO ook samenwerken met de Michelingids Frankrijk voor de prestigieuze 110editie van de gids. Het is de eerste keer dat de gerenommeerde Michelingids zich op deze manier verbindt aan een vers landbouwproduct.

Om deze unieke samenwerking te vieren, zal er een speciale editie worden uitgegeven van de Michelingids 2019 voor Frankrijk. De kenmerkende rode kleur van de cover zal gecombineerd worden met avocado-groen. Daarnaast zal er een speciale editie van een kookboek uitgegeven worden, dat gewijd is aan de bereiding van gerechten met avocado. Het gaat om het eerste avocado- kookboek ter wereld.

Tijdens het gala zal de WAO ook het eerste avocado-bier in Frankrijk presenteren. Dit bier zal in Spanje geproduceerd worden. De avocado geeft het bier een unieke textuur en romige smaak en biedt een unieke smaak en beleving. De avocado zal tijdens het gehele evenement een belangrijke rol spelen. FoodDeco, een Nederlandse foodstylist, zorgt voor een eetbaar kunstwerk van een Michelinster, dat volledig gemaakt is van verse avocado's.

De avocado wordt gezien als een van de populairste superfoods ter wereld. Met een consumptie van bijna 159.500 ton in Frankrijk in 2018 (een toename van 30% ten opzichte van 2017) is het fruit een basislevensmiddel in Frankrijk sinds de jaren '60. Al meer dan 20 jaar is Frankrijk de belangrijkste Europese consumentenmarkt voor avocado.

"De samenwerking tussen WAO en de Michelingids weerspiegelt het succes van de avocado, een favoriete superfood in Europa, die dankzij zijn populariteit onder chefkoks en consumenten steeds meer te vinden is in de menu's van allerlei soorten restaurants", aldus Xavier Equihua, CEO van de WAO.

 

Bron: capital.es


Publicatiedatum:


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven