Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
André Lamers, Langfruit:

"Grotere focus op Aziatische exoten"

Tholen - Langfruit biedt jaarrond een breed pakket exoten aan, met name voor de dagelijkse Duitse foodserviceklanten, die niet de grote volumes afnemen maar wel een breed assortiment exoten willen als onderdeel van een totaalpakket groenten en fruit. Volgens André Lamers is er niet per se sprake van een drukte voor de kerstperiode, maar blijft de vraag in de zomerperiode, van half juni tot oktober wat achter bij de rest van het jaar.

De beschikbaarheid van exoten is volgens de importeur niet lastiger dan bulkartikelen. "De producten worden geteeld in gebieden waar de temperatuur ook zodanig is dat men over voldoende product kan beschikken, een regenperiode in Kenia of een orkaan in Thailand uitgezonderd. De exoten, die zo nodig snel ingevlogen kunnen worden, zijn dagelijks beschikbaar voor de klanten die regionaal hotels en restaurants in Europa beleveren."

Sinds dit jaar heeft Langfruit versterkte aandacht voor Aziatische exoten. "We hebben daar ook iemand voor aangenomen, omdat wij meer afzet hebben bij specialisten in Aziatische producten. Je moet dan denken aan producten als longan, jonge kokosnoten, meerdere kleuren zoete aardappelen en bakbananen. Voorheen hadden we in deze producten niet zo'n sterke positie, maar die hebben we inmiddels wel verworven."

Het retailkanaal is een stabiele exotenafnemer. "Een product als Physalis blijft een echt actie-artikel. Momenteel loopt ook de afzet van Braziliaanse vijgen goed. Vanuit een krappe markt voor Turkse vijgen zijn we in een krappe markt voor Braziliaanse vijgen gerold met een goede vraag als gevolg."

Volgens André heeft een tussenschakel in de exotenketen een duidelijke meerwaarde. "Duitse horecabedrijven zullen niet snel direct ons benaderen, laat staan rechtstreeks de producenten. Wij zijn dan ook niet zo geïnteresseerd in business-to-business in Nederland, maar bieden met onze 'one stop shopping' wel een toegevoegde waarde voor de horecaleveranciers."

Voor meer informatie:
Andre Lamers
Langfruit
Tel: 077-3236620
alamers@langfruit.nl
www.langfruit.nl