Daarnaast is er voor de nieuwe verpakking minder water en energie nodig in vergelijking met de productie van kartonnen doosjes. Netto test momenteel de grasverpakking ook voor andere producten.
Duurzaamheid bij Netto
Netto werkt eraan om z'n milieu-footprint zo veel mogelijk te verminderen. Christina Stylianou van Netto: "Dit betekent ook dat steeds meer milieuvriendelijke verpakkingen gebruikt worden."
Sinds vorig jaar verkoopt Netto bio-gember onder z'n 'natuurlijke labeling': het label wordt met een laser aangebracht op de schil van het product, in plaats van dat er plastic of een sticker gebruikt wordt. Dit bespaart meer dan 43 ton verpakking per jaar. Netto biedt ook vleesproducten met de innovatieve FlatSkin verpakking aan, waarvoor 60% minder plastic nodig is dan bij conventionele verpakking.
Netto Marken-Discount biedt al meer dan 30 jaar een selectie van herbruikbare drankverpakkingen aan en heeft nu het grootste assortiment herbruikbare verpakkingen; een trotse pionier in de discountsector.