circulaire economie

Netto discount over op gedeeltelijk van gras gemaakte kartonnen schalen

 
Netto Marken-Discount probeert de verpakking van z'n eigen producten duurzamer te maken en verhoogt langzaamaan de hoeveelheid geoptimaliseerde verpakkingen in z'n assortiment. Vanaf het begin van dit jaar verkoopt Netto appelen in heel Duitsland in duurzame verpakkingen die bestaan uit 40% zongedroogd gras. 

Daarnaast is er voor de nieuwe verpakking minder water en energie nodig in vergelijking met de productie van kartonnen doosjes. Netto test momenteel de grasverpakking ook voor andere producten. 

Duurzaamheid bij Netto
Netto werkt eraan om z'n milieu-footprint zo veel mogelijk te verminderen. Christina Stylianou van Netto: "Dit betekent ook dat steeds meer milieuvriendelijke verpakkingen gebruikt worden." 

Sinds vorig jaar verkoopt Netto bio-gember onder z'n 'natuurlijke labeling': het label wordt met een laser aangebracht op de schil van het product, in plaats van dat er plastic of een sticker gebruikt wordt. Dit bespaart meer dan 43 ton verpakking per jaar. Netto biedt ook vleesproducten met de innovatieve FlatSkin verpakking aan, waarvoor 60% minder plastic nodig is dan bij conventionele verpakking. 
 
Duurzaamheid als handelsmerk
Netto Marken-Discount biedt al meer dan 30 jaar een selectie van herbruikbare drankverpakkingen aan en heeft nu het grootste assortiment herbruikbare verpakkingen; een trotse pionier in de discountsector. 
 
De voordelen van herbruikbare systemen is duidelijk. Eén en dezelfde fles komt verschillende keren weer bij Netto in de schappen. Het feit dat statiegeldflessen de meest duurzame verpakking zijn is wetenschappelijk bewezen. 

Publicatiedatum:


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven