Amerikaanse supermarkt test digitale koeldeuren met reclame

Het Amerikaanse Walgreens Boots Alliance test technologie die gebruik maakt van camera's, sensoren en digitale schermen in koeldeuren in winkels. Dit zal een nieuw netwerk van slimme displays creëren die door marketingafdelingen gebruikt kunnen worden om bepaalde advertenties op specifieke winkeliers los te laten. 

De deuren van koeling en vriezers fungeren als digitaal platform dat voeding en drank in de kasten verbeeldt, maar dat ook kan dienen als advertentiebord voor consumenten die langslopen en benaderd worden naar leeftijd, geslacht en het weer. 

Het systeem wordt geleverd door Cooler Screens uit Chicago. Volgens een artikel op wsj.com werd het idee geboren nadat mensen uren door koelgangpaden liepen om te bedenken hoe het best ice tea gepromoot kan worden. 


Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven