Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Wordt het 'Natural Branding of Verbrande Schil'

Laser Food, een pionier op het gebied van veilig en efficiënt laser labellen op verse AGF, start een campagne over z'n systeem 'Natural Branding' vs het laseren van inferieure kwaliteit waardoor producten vaak beschadigd raken. Met de slogan 'Natural Branding vs Verbrande Schil' wil het Spaanse bedrijf de reputatie van z'n prijswinnende systeem onderbouwen. 

Jaime Sanfelix van Laser Food: "Met onze campagne willen we de negatieve gevolgen van verkeerd laser labellen bekend maken en laten zien wat dit betekent voor de goede naam van de technologie."

Belangrijkste verschillen
Met meer dan 12 jaar ervaring in het monitoren en controleren van de omstandigheden voor laser labellen en een EU patent voor het gebruik hiervan, is Laser Food een pionier en leider op het gebied van veilig, schadevrij labelen van AGF. Met z'n Laser Mark-systeem werkt het bedrijf d.m.v. het verwijderen van een minuscuul laagje schil zonder dat het  AGF op enige manier wordt aangetast. Vervolgens wordt een door de EU goedgekeurde contrastvloeistof aangebracht. 

In oktober 2018 nam Laser Food een grote stap met de introductie van z'n nieuwe naam voor de technologie: Natural Branding, die ontwikkeld werd om de milieuvoordelen te benadrukken. Consumenten kunnen via Natural Branding papieren labels achterwege laten.

In tegenstelling tot Natural Branding heeft de niet-gepatenteerde laser brandtechniek een aantal nadelen voor telers, retailers en consumenten. Met deze techniek wordt tekst in de schil van AGF gebrand. Dat resulteert in een verbrande schil en is niet alleen slecht voor het imago van laser labellen als techniek, maar leidt ook tot schade aan producten en tot verspilling.

"We zien een toename van bedrijven zonder ervaring of kwalificaties in de AGF sector die laseren via de brandmethode. Het gevaar is dat dit leidt tot een slecht imago en het is jammer voor de vermindering van CO2 uitstoot, het gebruik van papier en plastic verpakking."

Technologie pioniers
Laser Food werkt met een scala aan AGF specialisten door Europa die voorzien worden van laser labeling systemen. Onder die bedrijven bevinden zich het Duitse Lehmann Natur, het Nederlandse Eosta, Bio Freshi, Agrigolli Bio en Spaanse citrushandels. 

Tussen 2010 en 2013 leidde Laser Food het Laser Mark project, dat demonstreerde dat het systeem klaar en geschikt was om aan consumentenbehoeften te voldoen. Laser Mark ontving de prijs voor het Beste Europese Milieu Project. 

In de volgende video wordt de gedetailleerde evolutie van de Laser Food’s Natural Branding technologie vergeleken met technieken die de schil verbranden. Voor de video klik hier:  https://youtu.be/7tMQg15cgDw 

Laser Food doet mee aan de Fruit Logistica 2019 in Hall 3.1, Stand D-03 in Berlijn, 6-8 februari, 2019.

Publicatiedatum: