De 2018 oogst was bijzonder goed: Jardin d'Orante wist de Franse augurken goed aan het grote publiek te verkopen. Een deel van de potten met augurken is – onder het merk Hugo Reitzel – gereserveerd voor cateringprofessionals, met aangepaste formaten voor chef-koks.
Naar aanleiding van dit succes besloot het Franse MKB een reclamecampagne te starten om de in Frankrijk gemaakte augurken te kunnen promoten. Reitzel is de enige grote aanbieder van potten Franse augurken in grote en middelgrote supermarkten tegen betaalbare prijzen.
De augurken worden volgens zeer strikte specificaties op een duurzame manier geproduceerd. Reitzel is in 2016 begonnen met de herstructurering van de Franse augurkensector door billijke en duurzame partnerschappen aan te gaan met telers in Midden-Frankrijk (Loir-et-Cher, Indre-et-Loire, Maine-et-Loire en Sarthe). In 2016 waren dat er 2 die op 5 ha. grond teelden en in 2018 waren dat er 11 die op 17 ha. grond teelden. Vanaf dit jaar wil het bedrijf het productiegebied graag uitbreiden door nieuwe telers uit te dagen dit avontuur aan te gaan.
Bron:pour-nourrir-demain.fr