In de afgelopen jaren is het aantal fruitsoorten toegenomen dat naar China mag worden geëxporteerd. De Chinese fruitimport is hierdoor in rap tempo toegenomen. Dit heeft tot veel mogelijkheden geleid voor de ontwikkeling van Chinese logistieke bedrijven. Het heeft echter ook een aantal uitdagingen gegeven.
"De logistieke kosten en de daaraan gerelateerde arbeidskosten nemen steeds meer toe. Dit leidt tot een afname in winstmarges. De tarieven, die door havens worden opgelegd, verhogen de kosten nog meer. Vanaf 1 januari wordt een bij elke Chinese haven een heffing gevraagd voor diesel met een laag zwavelgehalte. Een ander probleem is concurrentie. Nu de vereisten voor de import van fruit minder streng zijn geworden, is de concurrentie op de markt extreem fel geworden," zegt Zeng Jie van Shenzhen Jianchengye International Freight Forwarding.
“We zijn een professioneel logistiek bedrijf, dat voornamelijk werkt met vers fruit en verwerkt fruit. het grootste deel betreft importfruit, zoals Vietnamese dragonfruit, Thaise doerians, kokosnoten, bananen en ananas uit de Filipijnen, Chileense kersen en druiven, Peruaanse druiven, sinaasappelen uit Zuid-Afrika en grapefruit en sinaasappelen uit Egypte."
“Elk jaar hebben we voor 15.000 ruimtes ladingsformulieren nodig bij de havens van Hong Kong en Shenzhen en de luchthaven van Hong Kong. De aandelen van deze drie locaties voor onze activiteiten komen neer op respectievelijk 60%, 36% en 4%."
“Op dit moment hebben we een brede klantenbasis. De meeste klanten zijn fruitgroothandelaren, importeurs en exporteurs, winkelcentra, supermarkten en e-commerceplatforms. Naast dat we de import en export verzorgen voor onze klanten, zorgen we ook voor importlicenties, alle benodigde certificaten voor import en internationale logistieke diensten via zowel ons eigen bedrijf als via onze partners."
Shenzhen Jianchengye International Freight Forwarding Co., Ltd.
Zeng Jie
Telefoon: 13904474932
Email: Kinshing@vip.163.com