Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Casino wil nieuwe formule Marché Frais verder ontwikkelen

Marché Frais, een netwerk van een tiental gemakswinkels, gespecialiseerd in de levering van versproducten, is opgericht door familie Quatrucci. Op dit moment zijn de winkels (13 in totaal) vooral in en om Parijs gevestigd. Dit heeft in 2018 geleid tot maar liefst 300 miljoen euro omzet.

In oktober is Casino een partnerschap aangegaan met Stéphanois. Dankzij dit partnerschap kunnen de 12 Marché Frais-discountsupermarkten en -supermarkten hun veel verkochte producten uit de dc's van Stéphanois halen. Daarnaast zullen 7 discountsupermarkten verdergaan onder de naam ‘Marché Frais Géant’ en 5 kleinere supermarkten verdergaan onder de naam ‘Marché Frais Leader Price’.

De Marché Frais-winkels hebben een oppervlakte van 4000 tot 6000 m² en hebben elk een grote groenten- en fruitafdeling. Een gedeelte is gericht op grootverpakkingen en een ander gedeelte op vrij kort van tevoren verpakte versproducten, gericht op grote rotaties. Omwille van optimalisatie worden sommige van de reserveproducten boven de schappen in de supermarkt opgeslagen.

Casino is van plan om dit merk ook in de buitenwijken en de populaire wijken te lanceren. Het doel is om klein aantal mensen te bereiken en hen allerlei fruit, groenten en vlees van topkwaliteit voor een lage prijs aan te bieden.


Bron: AC-Franchise.com

Publicatiedatum: