Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nieuwgevormde onderneming vervolgt verkoop in eetbare planten

Duitsland: eerste bedrijfsjaar voor Lubera Edibles GmbH

Lubera Edibles in Strullendorf heeft vanaf 1 januari de verkoopactiviteiten overgenomen van het Robert Mayer plantendistributiebedrijf in de eetbare plantensector. Tevens heeft het volgens het bericht van Gabot.de de Europese teeltlicenties overgenomen voor de variëteiten van Zwitserse veredelaar Lubera.

Algemeen directeur van Lubera, Markus Kobelt (l.) en Rupert Mayer, algemeen directeur van Robert Mayer Pflanzenvertrieb. Foto: Lubera

De veredelaars van Lubera zijn voortdurend nieuwe projecten gestart voor blauwe bessen en groenten, waarmee ze hun traditionele focus van appelen en peren verbreed hebben richting aardbeien, frambozen, bessen en kruisbessen. Al deze reeds bekende maar wel nieuwe veredelingsprojecten zullen letterlijk vrucht dragen in de komende jaren. De nieuwe website van Lubera Edibles zal tijdens de komende IPM gelanceerd worden, maar de catalogus voor 2019 kan reeds gedownload worden vanaf www.luberaedibles.com.

Jonge planten met toegevoegde waarde
Lubera Edibles opereert uitsluitend in de B2B markt. Algemeen directeur Rupert Mayer: "Het is onze missie om het beste plantmateriaal voor eetbare planten te produceren. Onze klanten zijn tuinbouwtelers in heel Europa. Met alle eerdere successen zijn we al marktleiders geworden in frambozen en zwarte bessen, maar we zien dit ook graag zo gebeuren in alle andere bessenvariëteiten en eveneens voor jonge fruitbomen en groenteplanten. Daarmee zal er een sterke stroom van nieuwe producten beschikbaar komen vanaf ons zusterbedrijf Lubera, maar ook van andere vermeerderaars.”

Een ander belangrijk element zijn onze laboratoria en vermeerderingscapaciteiten in Strullendorf en Hongarije, waardoor we aan de kwantitatieve vraag van onze klanten kunnen voldoen. Mayer: "Het verband tussen veredeling en de vermeerdering zit in de interne productontwikkeling en kwaliteitsbeheer.” Vorig jaar testte de afdeling productontwikkeling meer dan 100 nieuwe planten en werden er vermeerderingsproeven gestart. “Onze kwaliteitscontrole inspecteert alle planten en variëteiten die er binnenkomen en die via de vermeerdering vertrekken.”

Eetbare innovaties voor groter marktsucces
Algemeen directeur Markus Kobelt: "Waar we uniek in zijn in de markt van zaailingen is dat onze innovatieve producten vanuit de veredeling vanwege de vermeerdering bij Lubera Edibles zich al bewezen hebben. De eerste aantallen die vanzelfsprekend relatief klein zijn, worden altijd eerst getest via het B2C retailkanaal op Lubera.com. Daarom kunnen we vrij snel het kaf van het koren scheiden, omdat we vrij snel zien wat wel en niet werkt in contact met de eindconsument. Daarmee heeft de website een belangrijke rol in het totale concept. Tevens levert dit contact met de klant in toenemende mate merkbewustzijn op doordat consumenten via de site en onze video’s in contact komen met onze producten.”

Volgens Markus Kobelt verenigt Lubera vermeerderaars met de markt en zelfs de hobbytelers Dankzij de toegevoegde waarde van de innovaties van Lubera kunnen alle onderdelen van de marketingketen voorzien worden van het juiste product.

Bestaande expertise met variëteiten en merken
Afnemers van de jonge planten van Lubera Edibles profiteren dus van een grotere mate van expertise met de vermeerderingspraktijk en de marketingpraktijk van de producten, zoals helder is in de eerste catalogus van Lubera Edibles. Daardoor kunnen klanten een stap verder gaan dan ze van hun leveranciers gewend zijn en profiteren van de merkwaarde van het merk Lubera dankzij de lancering van het Lubera merklabel. Beginnend op de IPM 2019 zal Lubera Edibles een nieuw merklabelconcept introduceren waardoor telers en hun klanten vrij kunnen kiezen tussen een nieuw neutraal label of het Lubera merklabel voor hun fruitplanten en bessenplanten.

De labels zullen beschikbaar zijn voor alle variëteiten die reeds worden aangeboden en kunnen op vier verschillende manieren worden aangebracht op de planten en potten: door middel van een draadje, bevestigd aan een steeltje, onder de pot in de tray of op de pot zelf. Zowel de neutrale als de Lubera merklabels zijn beschikbaar in zowel het Duits als in het Engels en Frans.

Lubera zal aanwezig zijn op de IPM te Essen in 2019 (van 22 tot 25 januari 2019) in hal 7, stand 7B23.

Voor meer informatie:

Lubera Edibles GmbH i.G.
an der Schleuse 8 - D 9629 Strullendorf
FON +49 9543 8414-0
Telefax +49 9543 3993
info@luberaedibles.com 
www.luberaedibles.com  
Youtube: www.youtube.com/channel/UCEa9U39Zvy2XXg4-Nbtbk8Q  

Publicatiedatum: