Oplossing om opbrengst te maximaliseren

Waitrose introduceert 'baby-spruiten'

Vorig jaar verkocht Waitrose & Partners maar liefst 2,4 miljoen verpakkingen spruiten. Dit jaar heeft de Britse retailer een nieuwe lijn baby-spruiten op de markt gebracht om telers te helpen zoveel mogelijk van hun oogst af te zetten en voedselverspilling te voorkomen. 

Hannah Steward, technisch manager bij Waitrose & Partners: "Voor spruiten is het een verraderlijk seizoen geweest maar onze leveranciers hebben enorm hun best gedaan en de kwaliteit van de spruiten is dit jaar dan ook uitmuntend. Vanwege de uitzonderlijk warme omstandigheden gedurende de zomermaanden en de lange groeicyclus van dit gewas hebben we in overleg met onze telers gekeken naar de beste manieren om de opbrengsten te maximaliseren."

Dit jaar zullen de baby-spruiten, ofwel 'sproutlets', volop beschikbaar zijn. De verkoop van deze kleine spruiten, die een diameter van zo'n 15 mm (in plaats van de gebruikelijke maten tot 40 mm) hebben, kunnen telers het grootste deel van hun oogst toch vermarkten zonder in te boeten op de smaak en textuur van het product.

Bron: waitrose.pressarea.com


Publicatiedatum:


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven