Marc Lore, directeur e-commerce van Walmart

Het bezorgen van voeding tot in de koelkast heeft de toekomst

Walmart staat op het punt om voedselbezorging naar een totaal ander niveau te tillen. Dit vertelde directeur e-commerce Marc Lore onlangs tijdens een interview op CNBC.

Hij legde uit dat 'bezorging tot in de koelkast' tot de mogelijkheden behoort nu Walmart haar bezorgservice verder uit gaat breiden. Lore, die medeoprichter is van de Walmart dochteronderneming Jet.com, vertelde dat consumenten bij aanvang van het proces een eenmalige code ontvangen, waarna een bezorger die uitgerust is met een camera de bestelling komt afleveren. De consument kan via zijn of haar iPhone zien hoe de bezorger binnenkomt, de bestelling in de koelkast plaatst en weer vertrekt. "Stel je eens voor dat je koelkast al gevuld is wanneer je thuiskomt na een drukke werkdag," aldus Lore. 

"De volgende stap is dat er helemaal niet meer besteld hoeft te worden," vervolgde Lore, die al sinds september aan het hoofd van de e-commerce afdeling van Walmart staat. "Hoe zou het zijn om altijd alles op voorraad te hebben zonder er bij na te hoeven denken? Dit heeft de toekomst."

Walmart heeft de laatste tijd  fors in e-commerce geïnvesteerd door de overname van meerdere websites. Lore vertelde dat de 4.700 winkels van de retailer dienst doen als 'hybride-magazijnen' om te kunnen concurreren met de snelle bezorging van Amazon en zich op een afstand van maximaal 16 km van 90% van de Amerikaanse bevolking bevinden. Het bedrijf is van plan om eind dit jaar 40% van de bevolking bezorging op dezelfde dag aan te kunnen bieden en dit in 2019 uit te breiden tot 60%. 

 


Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven