Inge Luimes, vanaf 1 februari 2018 commercieel directeur Scherpenhuizen:

"Met verspakketten voorzien we in de toenemende vraag naar convenience en gezondheid"

De wereld beweegt en alles verandert. Tegenwoordig gebruiken we de term ‘disruptief’ om de snelheid van de verandering en de bijbehorende onzekerheid die dat met zich meebrengt te duiden. Maar wat zegt dat nu eigenlijk en wat betekent dat voor de samenwerkingen die wij als Scherpenhuizen hebben, zowel achterwaarts als voorwaarts in de keten? Wat betekent de ‘beweeglijkheid’ van de teler en de retailer/groothandel voor de marktpropositie van Scherpenhuizen?

"Dit betekent heldere keuzes maken. Langdurige en intensieve relaties met telers aangaan en daarin durven investeren. Wederzijdse transparantie wordt steeds belangrijker. Keuzes maken ook in de opbouw van een bestendige klanten portefeuille waarin toegevoegde waarde leveren steeds belangrijker wordt. We blijven doen waar we goed in zijn en dat is inspelen op de wensen van de klant. ‘Nee kennen we niet", aldus Inge Luimes, vanaf 1 februari 2018 commercieel directeur van Scherpenhuizen.

Verspakketten
"Eén van de toegevoegde waarde producten van Scherpenhuizen zijn de verspakketten, want convenience is trendy. Twintig jaar geleden waren verspakketten niet denkbaar en werden boodschappen gewoon gedaan in de supermarkt, maar tijden veranderen. Tegenwoordig rijden de Picnic autootjes af en aan in de straat. Een niet te stoppen trend. Met de verspakketten voorzien we in de toenemende vraag naar convenience en gezondheid", vertelt Inge.

Maximale flexibiliteit
"We hebben alles in huis om snel in te spelen op de orders van de retail. We hebben onze eigen telers een nieuw verpakkingsstation, het logistieke apparaat en een eigen wagenpark. In combinatie met de innovatiekracht van onze marketeers zorgt dit voor prachtige diversiteit aan verspakketten. Natuurlijk vraagt de productie van verspakketten een andere manier van denken. Er worden dagelijks verschillende pakketten besteld met een grote variatie in volumes. Het is een uitdaging om ‘s middags orders te krijgen en ze ‘s avonds al uit te leveren. Het vraagt maximale flexibiliteit van iedereen, maar geeft ook enthousiasme en een positieve dynamiek in een rustigere winterperiode. In het buitenland worden de verspakketten nog niet omarmd. Daar ligt onze volgende uitdaging te wachten."

"Als marketeer van de teler zijn we er trots op wanneer we onze verspakketten in de schappen liggen, gevuld met Nederlandse producten. Laten we in alle dagelijkse hectiek niet vergeten om trots te zijn op het Nederlands product. Ook in 2019", besluit Inge.

Bron: www.nature.nl


Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven