Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Spanje: Covirán Prijs voor broccoli-hummus

Een innovatieve broccoli-hummus die werd ontwikkeld door de Polytechnische Universiteit van Cartagena is de winnaar geworden van de tweede editie van de Fundación Covirán Awards. De uitreiking van deze prijs heeft als doel om het bewustzijn van gezonde en duurzame voeding in de samenleving te vergroten.

De Stichting Covirán benadrukte hoe moeilijk het was om het winnende product te kiezen uit de 18 finalisten. De broccoli-hummus die als overwinnaar uit de bus kwam bestaat voor 53% uit broccoli, heeft een basis van peulvruchten en is minimaal bewerkt met behulp van hydrostatische hogedruktechnologie. Het product heeft een houdbaarheidsduur van 28 dagen bij een temperatuur van vijf graden Celsius.

De vorige winnaar van de Covirán prijs was de premium guacamole van Grupo la Caña, tijdens de eerste editie in 2017. De vertegenwoordigers van dit product waren aanwezig tijdens de tweee editie.

Covirán benadrukte tijdens het evenement haar toewijding aan een agrifood-industrie die zich inzet voor gezonde en duurzame producten. Op deze manier blijft de stichting zowel innovatie als gezonde consumptiegewoonten promoten. Het gaat dan om een eetpatroon dat gebaseerd is op natuurlijke ingrediënten en producten, die gemakkelijk te consumeren en te bewaren zijn: eigenschappen die zeer gewaardeerd worden door de hedendaagse consument.

De Stichting Covirán reikt een bedrag van 12.000 euro uit voor de broccoli-hummus. Ook zal de stichting helpen bij de marketing van het product. Een van de grootste uitdagingen voor nieuwe producten is namelijk de afzet ervan, zodat ze uiteindelijk de huishoudens kunnen bereiken. De winkel is de plek waar ongeveer 80% van de consumenten nieuwe producten ontdekt.

 

Bron: granadahoy.es 

Publicatiedatum: