De omzet van de Belgische supermarktgroep Colruyt is in de periode van 1 april tot eind september met 3% gestegen tot bijna 4,6 miljard euro. Exclusief brandstoffen bedroeg de omzetgroei 2,3%. Organische groei, inflatie van de verkoopprijzen en uitbreiding van de verkoopoppervlakte verklaren de omzetstijging ten opzichte van vorig jaar. Er was een negatief kalendereffect van ongeveer 2,0% door minder verkoopdagen. Het marktaandeel in België van het concern verbeterde van 31,9% naar 32,4%.
De operationele winst van de Colruyt Groep nam in de eerste helft van het boekjaar 2018/2019 met met ruim 9% toe naar 253 miljoen euro. Het operationele bedrijfsresultaat lag op 5,5% van de omzet. In de vergelijkbare periode in het boekjaar 2017/2018 was dat 5,2%. De nettowinst van het concern verbeterde met meer dan 15% tot 208 miljoen euro.
Bron: Colruyt Groep