Trops, de grootste marketeer van mango in Spanje, introduceert Mangocello: een digestief waarmee het bedrijf de Spaanse en Europese consument wil bereiken. Het gaat om een mangolikeur die gepresenteerd wordt als een nieuw product en waarmee Málaga gepromoot wordt als toeristische bestemming en als leidende regio in de teelt van tropisch fruit.
Mangocello is een paar dagen geleden op de markt verschenen. Het product heeft een alcoholpercentage van 26%. Voor de bereiding wordt pure alcohol gebruikt (wodka), zonder plantaardige basis, en rijpe mango: 300 gram vruchtvlees per liter likeur. "De moeilijkheid was om een digestief te verkrijgen met het juiste suikergehalte. Daarom hebben we mango's met een Brix-waarde van 26º gebruikt", legt meesterbrouwer en -distillateur Antonio Montes Durán uit. Hij voegt toe dat het product voor 100% uit Málaga afkomstig is. De mango's die gebruikt worden zijn van de Osteen variëteit, geteeld door de partners van Trops in de provincie.
Het digestief wordt zeer koud geserveerd. Bij de ontwikkeling van Mangocello kwamen veel proeverijen kijken, waaraan de partners van Trops maandenlang deelgenomen hebben. Het resultaat is een vers, niet-plakkerig en smakelijk product, dat een structuur heeft die je naar meer doet verlangen. Volgens Trops is Mangocello ook een ideale likeur voor het gebruik in cocktails. Het bedrijf zet het product in geheel Andalusië af.
Bron: axarquiaplus.es met informatie van dariosur.es