Verspakketten vs maaltijdbox

Maaltijdboxleveranciers leveren in, verspakketten groeien door

Uit cijfers van onderzoeksbureau GfK blijkt dat het aantal klanten van maaltijdbox-leveranciers in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar met 17 procent is gedaald. Het aantal huishoudens dat voor een verspakket kiest, stijgt dit jaar juist van 20 naar 25 procent. Deze klanten kopen ook vaker verspakketten, 4,7 keer per jaar tegen 3,8 keer vorig jaar. Vooral de pakketten van Albert Heijn en Lidl zijn populair. 

HelloFresh zegt in een reactie op deze berichten tegen Editie NL zich niet in het onderzoek te herkennen in de cijfers van GfK. "Onze eigen cijfers laten een sterke groei zien zowel lokaal als wereldwijd. Het is belangrijk op te merken dat wanneer een deel van de markt groeit, zoals verspakketten in de supermarkt, dit niet direct als gevolg heeft dat een ander deel van de markt afneemt. Over het algemeen is het duidelijk dat er een groeiende vraag is naar handige manieren om gezonde maaltijden te bereiden met meer verse ingrediënten", zegt een woordvoerder van HelloFresh Benelux.

Klik hier voor het hele artikel

Bron: RTLnieuws


Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2018