VK: meer omzet voor groentenwinkels door nieuwe generatie consumenten

Britse groentenwinkels zien meer activiteit wegens het verzet tegen plastic. Met name jongere consumenten begeven zich meer naar groentenwinkels voor lokale groenten.

De opmars van supermarkten heeft in het verleden ervoor gezorgd dat veel groentenwinkels hun deuren moesten sluiten. In de periode van 1997 tot 2008 zijn zo 3.000 groentenwinkels verdwenen. Winkelhouders zijn nu echter optimistisch over de nieuwe generatie aan consumenten, die grote ketens mijden en liever lokaal boodschappen inslaan.

Grant Fox, de eigenaar van de groentenwinkel Seasons of England in het zuiden van Londen, gaf aan dat zijn zaak steeds populairder wordt bij de jongere generatie.

Seasons of England haalt zijn AGF elke morgen bij de groothandel van New Covent Garden. In een interview met The Telegraph zegt Fox: "We hebben veel jonge klanten. Ik denk dat millennials veel geven om seizoensproducten en om de koolstofuitstoot. Veel van onze groenten is afkomstig van telers op slechts een paar kilometer van waar we nu zijn. 90% van onze groenten wordt los verkocht in plaats van verpakt in plastic."

Kookprogramma's hebben de interesse in verse groenten en fruit bij de jongere generatie aangewakkerd. "Als Jamie Oliver op TV iets met dille doet, willen mensen dille kopen," zegt Fox. "Hetzelfde geldt voor iets als Masterchef. De producten die wij hebben kun je niet in supermarkten kopen. In supermarkten hebben ze geen artisjokken of snijbieten."


Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven