Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Menno van Breemen, Aartsenfruit Asia

"In China zien we de vraag naar avocado's en blauwe bessen groeien "

Aartsenfruit Asia maakt onderdeel uit van Aartsenfruit. Hoewel het bedrijf in Azië is gevestigd, hanteert het hetzelfde niveau van professionaliteit en werkt het volgens dezelfde structuur en strategie als Aartsenfruit Europa. 

De voornaamste strategie van het bedrijf is het verwerken van een breed scala aan versproducten. Zelfs noemt het dit NonStopFresh en dit betekent dat Aartsenfruit een zeer ruim assortiment aan groenten en fruit rechtstreeks van haar partners naar iedere uithoek van de wereld kan brengen (Aarstenfruit verwerkt fruit uit meer dan 56 verschillende landen!). Deze producten worden vervolgens vanuit meer dan 90 distributiepunten in 17 Aziatische landen verladen. Zowel in termen van aanbod als distributie is er dus sprake van een ruim bereik. "We zijn enorm trots op NonStopFresh," vertelt Menno van Breemen. 


Branding Aartsenfruit op de fruitmarkt in Shanghai

Aartsenfruit Asia zet veel verschillende groenten en fruit af op de Chinese markt. Het bedrijf is actief in de grootste steden, zoals Guangzhou, Shanghai en Beijing, maar richt zich de laatste jaren in toenemende mate op de online-retail en middelgrote en kleinere steden. 

Het wordt steeds duidelijker dat de grootste steden zo ontwikkeld zijn dat de markt er verzadigd is maar in tweede en derde steden is er nog wel ruimte voor nieuwe ontwikkelingen en investeringen. Zoals Van Breemen al eerder zei gaat het bedrijf uitdagingen niet uit de weg en wil het de markt in het westen van China graag verder verkennen. "We leveren als Aartsenfruit Asia een breed scala aan producten. Dankzij ons grote bereik zijn wij niet afhankelijk van bepaalde producten. We werken met grote hoeveelheden druiven en citrus maar ook met exotische AGF, asperges, zachtfruit, ananas, steenfruit, etc. We hebben de vraag naar avocado en blauwe bessen fors zien groeien maar ook binnen het citrussegment zien we groei bij de verschillende rassen, net zoals dit bij druiven het geval is. Er zijn tegenwoordig zo veel druivenrassen dat dit tegelijk grote mogelijkheden biedt maar ook de uitdaging om op de trends in te spelen en de juiste keuzes te maken."

Aartsenfruit Asia levert een ruim aanbod aan fruit aan landen in Zuidoost-Azië, hetgeen onderdeel vormt van de strategie van het bedrijf om zich breder te oriënteren. Vandaag de dag winnen nieuwe producten aan populariteit binnen de internationale groenten- en fruitsector. Zoals Menno van Breemen van Aartsenfruit al eerder zei, neemt de populariteit van pitloze druiven, avocado's, blauwe bessen en bioproducten in Zuidoost-Azië steeds verder toe. "Het is interessant om te zien dat mensen ook steeds vaker willen weten waar hun fruit vandaan komt en hoe het geteeld is. Ik denk dat het een goede zaak is dat mensen zich bewuster worden van de voedselveiligheid en het belang van een gezonde levensstijl."

In onze branding en marketing steken we veel energie, zowel in de merken van onze telers als in onze eigen merken, zoals Grandezza, Mamba, Uno, Capito en Okuku, dat we onlangs voor Australische en Nieuw-Zeelandse AGF hebben geïntroduceerd. Het is een uitdaging om de vrije markt op de juiste manier te dekken; sterke merken en een consistente marketing helpen hierbij. Wanneer nieuwe afnemers geïnteresseerd zijn in onze werkwijze dan nodigen wij hen uit contact op te nemen met ons. Wij zijn altijd op zoek. Onze organisatie in Azië groeit maar we blijven aan onze strategie vasthouden," vervolgt Van Breemen.

"Uiteraard zijn we ook actief op de exportmarkt buiten China. De groenten en fruit, die wij van China naar Europa exporteren,zijn peren, pomelo's en verse gember. We verkopen deze producten onder onze eigen merknaam 'Yami'. Naast deze Chinese producten worden ook Maleisische carambola's, Thais dragonfruit, baby-maïs, asperges en citroengras door Aartsenfruit onder het 'Yami'-merk verkocht. 

De Chinese peren die Aartsenfruit naar Europa exporteert, zijn anders dan die doorgaans in Europa gegeten worden. Het is niet eenvoudig om de Europese perenmarkt te betreden. De Crown-peren van Aartsenfruit komen dus op een harde markt. Van Breemen: "Het volume dat we naar Europa exporteren, neemt ieder jaar toe. Hoewel het een moeilijke markt is, hopen we ons aandeel op deze markt te kunnen vergroten."


Branding Aartsenfruit op de fruitimportmarkt in Shanghai

“De overige producten die we uit China exporteren, zijn verse gember en pomelo's. We merken dat de volumes verse gember die we exporteren ieder jaar toenemen. Gember is een erg interessant product voor ons omdat er nog veel ruimte op de markt is. We hebben het juiste product en verkopen het onder de juiste merknaam en in de goede verpakking zodat we in staat zijn om ons marktaandeel binnen deze categorie te vergroten. Ook pomelo's doen het uitstekend op de Europese markt en ook voor deze categorie geldt dat we jaarlijks groei zien."

Menno van Breemen
Aartsenfruit Asia
Email: menno.van.breemen@aartsenfruit-asia.com 

Publicatiedatum: