Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Louis De Cleene, Devos Group

“Vraag naar peren neemt niet af”

Tholen – “Twee weken geleden rond de feestdag Allerheiligen trok de vraag naar hardfruit enorm aan. Deze week zijn de prijzen weer gedaald als gevolg van het groeiende aanbod”, vertelt Louis De Cleene van Devos Group. “Dit jaar hebben we net zoals de hele sector last gehad van de droogte en hitte. De peren zijn dit jaar eerder klein van maat en de appelen zijn daarentegen aan de grote kant. Voor ons eigen clubras Primo, gekend om zijn typerende rode kleur, geldt hetzelfde maar aan kwaliteit wordt niks ingeboet, de smaak is zelfs uitzonderlijk goed.”


Louis De Cleene

Nieuwe markten
“Voor wat betreft de appelen in het algemeen, is en blijft het in onze contreien vandaag een moeilijk verhaal. De handel wordt verstoord door de zware concurrentie vanuit Polen en de Russische boycot. Daarom gaan we nu op zoek naar nieuwe afzetmarkten en proberen we onder meer voet aan wal te krijgen in Azië, al zal ook dit een verhaal van lange adem worden”, aldus Louis. “Ondanks het feit dat de hardfruitsector nu al enkele jaren door een moeilijke periode gaat door onder andere de gegeven natuurkundige omstandigheden, is de vraag naar onze producten er niet op achteruit gegaan. Devos Group vindt het belangrijk om te investeren in een goede relatie met haar klanten. Wij vertrekken vanuit de vraag van de klant en sorteren de gewenste kwaliteit in de gewenste verpakking.”

Clubrassen
Naast de groeiende vraag naar clubrassen merkt de handelaar dat de vraag naar Conference nog steeds erg hoog is. “75% van de peren die wij afzetten, is nog steeds Conference, gevolgd door Doyenné du Comice. Toch merken wij de groeiende vraag naar clubrassen en hierop spelen we in door het aanbieden van onze twee exclusieve rode peren: Early Desire en Queens Forelle”, zegt De Cleene. Ook door het aanbieden van een breed gamma aan verpakkingsmogelijkheden speelt Devos in op de wensen van de klant. “We hebben eigen verpakkingsmachines om elke gewenste verpakking te maken voor de klant. Daarnaast wordt haast de klok rond gewerkt om met zo min mogelijk voorraad de klant zo snel mogelijk een vers product te beleveren. Daarnaast is Devos ook al decennia lang zelf teler, zo startte het hele verhaal trouwens ook. Op die manier is de cirkel rond en hebben we de hele keten zelf in handen.”


Nieuwe kantoor van Devos Group


Pieter Devos en Louis tijdens de Fruit Attraction

Voor meer informatie:
Devos Group
Wijndriesstraat 12
3460 Bekkevoort - België
+32(0)16 77 97 58
info@devosgroup.com  
www.devosgroup.com