Annemie van Eepoel, Lizzy’s Nieuwe Oogst

“Hopelijk gaat borrelgemak een schot in de roos zijn tijdens feestdagen”

Tholen – “Hier de lekkerste tapas en borrelhapjes producten. Ontdek onze mini nacho pop-up store”, staat er met grote letters op de signing langs De Merodedreef in Westerlo waar groentewinkel Lizzy’s Nieuwe Oogst gelegen is. “Afgelopen zomer hebben we diverse soorten salsa’s ontwikkeld en dat wilden we extra onder de aandacht brengen. Nacho’s passen daar perfect bij en zo ontstond het idee voor een pop-up store”, vertelt eigenaresse Annemie van Eepoel.

Proeverij bij de Nacho pop-up store

“Ik hoop dat het een schot in de roos zal zijn komende feestdagen.” De categorie borrelgemak is een snel groeiend marktsegment waar Annemie afgelopen zomer op inspeelde door samen met de Belgische ‘groentenkok’ Frank Vol allerlei salsa’s en tapenades te ontwikkelen. “Vervolgens hebben we ook nog allerlei soorten humus gemaakt, niet alleen op basis van erwten maar ook met zoete aardappelen en munt rode biet. Zo lekker, dat ik vond dat mensen dat moeten kunnen proeven. Via de nacho pop-up store hebben we dat allemaal toegankelijker gemaakt. Het loopt heel goed en speelt in op de trend van foodsharing, gezellig hapjes delen met elkaar en veel verschillende potjes op tafel, daar hebben wij de producten dus voor.”

Nacho pop-up store bij Lizzy's nieuwe oogst

Annemie werd uitgeroepen tot de meest creatieve groentewinkel door de Groene Gault&Millau gids: “Lizzy’s Nieuwe Oogst is een echte inspiratiebron voor lekker plantaardig eten. Je krijgt er vanzelf zin om groenten te eten.” Dat compliment kwam van volwassenen maar Annemie ging vorig jaar ook de uitdaging aan om kinderen enthousiast te maken voor haar producten. Ze creëerde een gezonde snoep- en snackhoek in haar winkel. Annemie: “Ik wilde jongeren triggeren met lekkere simpele gemaksproducten. Nu is het zover dat kinderen niet in de auto blijven zitten als de ouders hun boodschappen doen. “De trendy hoek staat vol met gesneden fruitbekers, slaatjes, smoothies en saladebowls. Een succesnummer is ook Romyo. “Ik wilde yoghurtijsjes namaken en daarvoor hebben we een verstevigde yoghurt ontwikkeld die blijft staan als een roomijsje, gegarneerd met gezonde producten. Iets wat het ook goed doet op social media.”

Romyo, geïnspireerd op roomijs  

Zo zijn er honderden gemaks- en ready to eat producten bij Lizzy’s Nieuwe Oogst te koop, inspelend op verschillende eetmomenten en aangepast aan de seizoenen. Opvallend is ook het uitgebreide assortiment aan chocola. “Dat is 20 jaar geleden begonnen. Tijdens de paastijd maakten we fruitmanden nog vrolijker met chocolade paaseitjes. Later vroegen klanten of ze die ook apart konden kopen, zo is het steeds verder uitgebreid. We zijn wat breder van een groenten- en fruitwinkel, meer een lekkere eetwinkel.”

Sinterklaas chocolade

Knol- en wortelgroenten worden niet vergeten bij Lizzy's Nieuwe Oogst


Wokgroenten ontwikkeld met collega's van Business Partners in Fresh

Voor meer informatie
Lizzy's Nieuwe Oogst
De Merodedreef 151
2260 Westerlo
Tel. 014/54.53.44
Fax. 014/54.24.45
info@lizzys.be
www.lizzys.be
Facebook: www.facebook.com/lizzysnieuweoogst
Instagram: www.instagram.com/lizzysnieuweoogst

 


Publicatiedatum :
Auteur:
©


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019