"Kerst is waarschijnlijk de beste periode van het jaar voor de consumptie van exotisch fruit. We verhogen onze overzese export om aan de toegenomen vraag tijdens de kerstdagen te voldoen. We hebben een continu gulupa-seizoen, want doordat we verschillende temperatuurzones hebben in ons land, kunnen we dit fruit gedurende het hele jaar telen", vertelt Fabio Usai, CEO van het Colombiaanse bedrijf Cooltropy SAS.
Het bedrijf levert ook andere producten, zoals passievrucht, maracuja, mangosteen, babybanaan, goudbes, boomtomaat, gele pitahaya en mango. "De export van gulupa is echter zeer belangrijk voor het bedrijf, aangezien het de grootste omzet vertegenwoordigt. De belangrijkste exportbestemmingen zijn Nederland, Duitsland, Frankrijk en Italiƫ. De rest van ons fruit wordt per luchttransport vervoerd, in veel kleinere hoeveelheden".
Cooltropy werkt met verschillende aangesloten telers die in het bezit zijn van Global GAP en Grasp certificeringen. Op dit moment bevindt het bedrijf zich midden in de procedure voor het verkrijgen van de SMETA certificering. "Het fruit met deze certificeringen kan Europa binnenkomen en stelt ons in staat om winkelketens te bevoorraden, op voorwaarde dat het voldoet aan de fytosanitaire- en kwaliteitsstandaarden".
Meer informatie:
Fabio Usai - CEO
Cooltropy SAS
Colombia
T: +57 3002788831
E: [email protected]