Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Picnic-vestiging in Mönchengladbach groeit dubbel zo snel als verwacht

Om aan de stijgende vraag naar de Picnic-service te kunnen voldoen, breidt de online-supermarkt haar elektrische vloot verder uit en brengt deze week haar vijftigste elektrische bestelbus in Duitsland op straat. Picnic werkt er hard aan om haar logistiek aan te passen aan de duidelijk gestegen vraag om zo snel mogelijk te kunnen leveren aan alle geïnteresseerden. Zo werd reeds in de afgelopen week de verbouwing van het Picnic Fulfillment-center in Viersen afgerond en diens capaciteit meer dan verdubbeld. Momenteel bestaat de wachtlijst uit meer dan 5.000 registraties.

Medeoprichter Frederic Knaudt

Goede net promoter score
In de afgelopen weken vertoonde Picnic in Mönchengladbach een dubbel zo snelle groei als in Kaarst, Neuss, Meerbusch en Düsseldorf-Oberkassel, waar Picnic dit jaar voor het eerst in Duitsland gestart is. Klanten die in Mönchengladbach de service van Picnic reeds zelf uit hebben geprobeerd, zijn enthousiast: De net promoter score bedraagt hier +90 en ligt daarmee duidelijk boven de gebruikelijke branchewaarden voor supermarktbeoordelingen. „We waren weliswaar optimistisch dat Picnic ook in Mönchengladbachern goed zou worden ontvangen, maar deze groei heeft alle prognoses overtroffen“, zegt Frederic Knaudt uit het oprichtersteam van Picnic in Duitsland.

Voordelige dagprijzen
Picnic-klanten in Mönchengladbach hebben tot nu toe 10.000 uur bespaard, die ze anders hadden moeten gebruiken voor het boodschappen doen in een supermarkt. Ze besparen ook op de kosten aangezien de online-supermarkt levensmiddelen en producten voor dagelijks gebruik tegen de voordeligste dagprijzen aanbiedt en daarnaast bestellingen kosteloos levert.

Tot nu toe hebben de elektrische bestelbussen van Picnic in Mönchengladbach circa 7.000 Kilometer afgelegd en circa 55 ton levensmiddelen bij klanten afgeleverd. Daarmee werd 16.000 kilometer aan individueel verkeer en de uitstoot van 16 ton CO2 bespaard.

Nederlandse wortels
De online-supermarkt Picnic werd in 2015 in Nederland opgericht - met het doel om de levering van levensmiddelen online toegankelijk te maken voor een breed klantenspectrum en de kosten voor consumenten te reduceren. Achter het concept staan Joris Beckers, Frederik Nieuwenhuys, Michiel Muller en Gerard Scheij, die reeds in het verleden naam gemaakt hebben als succesvolle ondernemers. Het oprichtersteam in Duitsland, met de hoofdvestiging in Düsseldorf, bestaat uit Frederic Knaudt, Arthur Oesterle en Manuel Stellmann, die eveneens jarenlange ervaring op het gebied van levensmiddelen en bedrijfsontwikkeling hebben.

Verdere informatie: www.picnic.app/de/  

Publicatiedatum: