Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Finalist Fruit Attraction Innovation Award

'Cook with Me: Spaanse knoflookbollen, onderverdeeld in individuele tenen in een hersluitbare verpakking

Cool Fresh is al jarenlang een knoflookspecialist. Oorspronkelijk concentreerde Cool Fresh zich op de import van knoflook uit China. In de afgelopen jaren is Cool Fresh ook aanwezig in andere landen waar knoflook wordt geproduceerd volgens hoge internationale landbouwstandaarden, zoals Spanje.

In lijn met de behoefte van de Europese consument aan meer gemak en betere hygiëne, ontwikkelde Cool Fresh in 2018 het speciale concept 'Cook with Me' van BonAjo. Spaanse knoflookbollen van topkwaliteit worden zorgvuldig onderverdeeld in individuele tenen en verpakt in gemakkelijk te gebruiken, hersluitbare zakken die in de koelkast kunnen worden bewaard. Intern onderzoek van Cool Fresh toonde aan dat een verpakking van 100 gram het meest geschikt is voor het verbruik in de meeste huishoudens, rekening houdend met de houdbaarheid van het product.

Op donderdag 24 oktober 2018 werd dit concept van Cool Fresh International gekozen als finalist van de Innovation Award van de Fruit Attraction 2018 beurs in Madrid. Met sterke concurrentie van bedrijven zoals Anecoop, Kissabel, Rijk Zwaan Iberica, Endinava en Florette, presenteerde Nic Jooste van Cool Fresh International een sterke marketingpitch voor Bon Ajo Single Garlic Cloves voor de jury.

Speciale aandacht werd besteed aan het minimaliseren van geuren in de koelkast, terwijl een optimale bescherming van de productkwaliteit werd geboden. In zijn pitch voor de jury zei Nic Jooste dat Bon Ajo tegemoetkomt aan de 4 belangrijkste behoeften van de culinaire consument: gemak, hygiëne, voedselveiligheid en consistentie in smaak.

Na de ontwikkeling van dit product werkte Cool Fresh samen met studenten van Fontys University om diepgaand onderzoek te doen naar de Europese knoflookconsumptie. Op basis van dit onderzoek verwacht Cool Fresh in de toekomst meer knoflook-innovaties te ontwikkelen.

BonAjo Single Garlic Cloves kunnen in elke gewenste hoeveelheid worden besteld. Verdere informatie is te verkrijgen bij Sander Kleinjan sander@coolfresh.nl of  Arie Havelaar arie@coolfresh.nl

Voor meer informatie:
Cool Fresh International
Handelsweg 40
2988 DB Ridderkerk
Tel: + 31 88 3 777 111
info@coolfresh.nl

Publicatiedatum: