Envy appel keert terug in Spaanse schappen

De telers van het clubras envy zijn NUFRI, VOG en VI.P. Zij vieren de terugkeer op de Spaanse markt. Dankzij de inwerkingtreding van nieuwe boomgaarden in Spanje en Italië is er sprake van een toename van de oogst.

Spanje wordt een van de belangrijkste markten voor deze variëteit, die goed ontvangen wordt en veel ruimte heeft om te groeien in de toekomst. De verwachting is dat de teelt toe zal blijven nemen in de komende jaren, wat ook een verlenging van de afzetperiode mogelijk maakt.

NUFRI, VOG en VI.P benoemen het succes van de envy in het voorgaande seizoen met een hoge mate van tevredenheid van klanten en consumenten. Om hun positie op de Spaanse markt te blijven versterken, zullen ze dit jaar opnieuw promotie-activiteiten uitvoeren op de afzetpunten en informatief materiaal uitdelen aan marketeers en fruitverkopers.

Jacky Feniello, directeur van NUFRI, stelt dat hun envy oogst van dit jaar "een buitengewone kwaliteit" heeft. In zijn optiek beschikt de envy over de benodigde kenmerken om een succes te worden op de Spaanse markt, dankzij zijn goede eigenschappen, uitstekende bewaringscapaciteiten en unieke karakter.

De directeur van VOG, Gerhard Dichgans, verwacht een positief seizoen: "Door de verdubbeling van onze teelt kunnen we ons bestand van klanten en marketeers uitbreiden, waardoor we met meer continuïteit kunnen werken tijdens het seizoen". Het Spaanse seizoen zal van start gaan op 2 november als het product op de afzetpunten aankomt. In Italië zal dit twee weken later zijn aangezien de oogst in hooggelegen gebieden wat meer tijd nodig heeft. Dichgans voegt toe: "We moeten ook een goede voorraad aanleggen om het grote aantal klanten dat geïnteresseerd is in het product te kunnen bedienen".

Fabio Zanesco, directeur van VI.P, bevestigt dat het bedrijf sterk inzet op deze variëteit: "We investeren veel werk en budget in de envy, omdat de vraag groot is en we het enthousiasme op de Europese en internationale markten zien. Zanesco is voorstander van een beleid van "gecontroleerde groei". Hoewel zo'n beleid kan betekenen dat er niet aan alle vraag naar het product tegemoet gekomen wordt, wordt het op die manier wel mogelijk om het product 'rationeel' te introduceren in de schappen, iets wat naar zijn mening fundamenteel is voor dit project.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven