Met Business Intelligence worden gegevens verzameld en geanalyseerd om bedrijfsondersteunende informatie te verkrijgen. De juiste inzichten om de weg naar succes goed te kunnen bewandelen. In een handomdraai analyses van de opbrengsten en kosten vanuit meerdere invalshoeken: per artikelgroep, per relatie, inzoomend op detailniveau en vergelijkbaar met voorgaande perioden.
Onlangs heeft MitroFresh ervoor gekozen om te werken met Freshng Qlik Sense. RPO heeft de Qlik Sense toepassing gekoppeld aan de ERP software. Hiermee krijgt MitroFresh waardevolle sturingsinformatie en nieuwe antwoorden in de verzamelde data. Door het Sales Dashboard worden op basis van selecties vanuit diverse invalshoeken resultaten in een overzichtelijke weergave getoond. Daarbij is de oplossing zo intelligent dat de analisten bij MitroFresh hiermee snel competitief voordeel kunnen behalen. De gegevens zijn op ieder moment beschikbaar, uiteraard is de bedrijfskritische informatie veiliggesteld.
Omzet per medewerker
MitroFresh heeft ook de beschikking over een dashboard waarbij per medewerker de dagelijkse omzet getoond wordt. Hierdoor gaan doelstellingen leven in de organisatie en wordt er een resultaatgerichte organisatie gecreƫerd.
Valon Bahtiri en Mark Sikkema van Mitrofresh zijn van mening dat door de inzet van BI binnen het sales team bewust gekeken wordt naar persoonlijke targets per week. Het Managementteam gebruikt de visuele informatie om per regio en land de omzet te monitoren en hierbij te kunnen sturen.
Verder beoordeelt MitroFresh via BI de artikelgroepen en de artikelen op resultaat met als basis deze te optimaliseren of juist uit het assortiment nemen.
Voor meer informatie:
MitroFresh
www.mitrofresh.com
Voor meer informatie:
RPO ICT Solutions
www.rpo.nl