Om de exportmogelijkheden in Azië en andere markten verder uit te bouwen, heeft APAL de Gouldburn Valley coöperatie van perentelers geholpen bij het ontwikkelen van een merk dat exclusief gebruikt mag worden door deelnemers aan het programma.
Het merk is bedoeld om retailers en consumenten Australische peren van hoge kwaliteit te kunnen leveren.
Bij het merk Gouldburn River Gold draait alles om eenvoud. Er werd een herkenbaar en aantrekkelijk logo ontworpen en ook de slogan, 'Australië's beste peer', is ongecompliceerd. Het kleurgebruik, lettertype en de opmaak zijn modern. APAL beschermt het merk op de belangrijkste exportmarkten en zal het uitsluitend beschikbaar stellen aan deelnemers van het exportprogramma. De premium peren achter de merknaam zijn van het ras Packham.
Andrew Hooke van APA: "De export is weliswaar niets nieuws voor Australische peren maar het is voor het eerst dat de sector zich bewust richt op de export en de elementen die nodig zijn om een winstgevend programma op te zetten," licht hij toe.
"APAL kijkt er naar uit om de telers van Gouldburn Valley te ondersteunen bij het leveren van Gouldburn River peren in 2019."
Bron: apal.org.au