Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Mission Produce blijft investeren in Europa

Mission Produce Europe (MPE) hoopt te kunnen profiteren van de groeiende avocadoconsumptie in Europa. Het bedrijf opende in 2012 een verkoop- en distributiecentrum in Breda en breidde dit later uit met vier rijpkamers om te kunnen beantwoorden aan de grote Europese vraag naar eetrijpe avocado's.

"De avocadoconsumptie in Europa was nog nooit zo hoog maar toch is er nog volop ruimte voor groei," vertelt Pedro Hevia, salesmanager EU. "Het potentieel is er, met name nu de Europese consument zich steeds meer bewust wordt van de vele gezonde eigenschappen van deze fruitsoort.

Mission Produce Europe vertelt dat het haar Europese klanten het complete pakket biedt en dat houdt in: een jaarronde aanvoer, wereldwijde beschikbaarheid en avocado-specifieke rijpmogelijkheden. "Dankzij onze rijpkamers kunnen de de 'ready-to-eat'-markt in Europa bedienen, ondersteund door onze aanvoer uit Peru, Mexico, Chili, Kenia, Marokko, de Dominicaanse Republiek, Colombia en Guatemala," Vervolgt supply- en operationsmanager Bruno Astuto. 

 

Van links naar rechts: Pedro Hevia, Bruno Astuto, Ben Barnard

De technici van Mission hebben de rijpkamers specifiek ontworpen voor avocado's. De rijpkamers kunnen sterker gekoeld worden dan die voor bananen. In bananenrijpkamers wordt het fruit maar tot 12 graden Celsius gekoeld, terwijl avocado's tot 3 graden gekoeld worden. Het koelen is cruciaal voor het behoud van de juiste rijpheid, kwaliteit en houdbaarheid. Mission legt uit dat de rijpkamers uitgerust zijn met een 24-uurs monitoringssysteem om te voorkomen dat het fruit uitdroogt.

Om blijk te geven van haar ambities op de Europese markt zal een aantal Mission medewerkers deelnemen aan de vakbeurs Fruit Attraction die van 23 tot 25 oktober gehouden wordt in Madrid. "Op deze vakbeurs kunnen we de aandacht vestigen op de voordelen die Mission te bieden heeft en waarin ons bedrijf zich onderscheidt. Wij rijpen avocado's geheel volgens de wensen van onze klanten en dat doen we alle dagen van het jaar," aldus Hevia. "Door deel te nemen aan deze vakbeurs hopen we bestaande contacten aan te halen en nieuwe samenwerkingen binnen te halen."

Naast het vergroten van haar aanwezigheid op de Europese markt, heeft MPE ook haar personeelsbestand in Breda de laatste jaren uitgebreid. "Ons team aldaar is versterkt met tien nieuwe medewerkers zodat we onze klanten nog beter van dienst kunnen zijn," legt vicedirecteur Ben Barnard uit. "Het team bestaat uit mensen met verschillende achtergronden en expertises die allemaal hetzelfde doek nastreven en dat is onze Europese klanten de best mogelijke avocado's leveren."

Bezoek stand 10H01A op Fruit Attraction voor meer informatie over MPE en om kennis te maken met het team.

 

Voor meer informatie:
Brent Scattini 
Mission Produce, Inc.
Tel: +1 (805) 981-3650
bscattini@missionproduce.com
www.missionproduce.com

Publicatiedatum: