Het Bureau voor intellectuele eigendom van de Europese Unie (EUIPO) heeft het bio-logo van de EU als bedrijfsmerk gewist. Dat klinkt vreemd, het logo kenmerkt tenslotte ieder bio-levensmiddel in de EU. Dat zal echter ook zo blijven, want bij de beslissing gaat het om iets anders: de bescherming van het logo in de juiste categorie en de bescherming buiten de EU.
Merkbescherming voor bio-logo van de EU afgelopen
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-12-07 Lagere opbrengst, maar grotere kalibers voor biologische kiwi's in Italië
- 2023-12-06 "Ondanks zware regenval blijft biologische preimarkt in tegenstelling tot conventioneel stabiel"
- 2023-12-06 Zwitserse bio-groententeler neemt nieuw pakstation in gebruik
- 2023-12-06 Alnatura realiseert omzetstijging van 2,3% tegen de trend in de sector in
- 2023-12-05 Betaalbare paddenstoelenspecialties voor heel Duitsland
- 2023-12-04 Vlaamse biosector houdt stand in 2022 ondanks moeilijk jaar
- 2023-12-04 34 miljoen euro extra steun voor Franse biologische landbouwers
- 2023-12-04 Toezichtarrangementen Skal voor 2024 zijn nu bekend
- 2023-12-01 "In december verwachten we een goede afzet van bio-mango's en limes"
- 2023-12-01 "Aandeel biologisch daalt bij Lidl"
- 2023-11-29 "Dit jaar met onze bio-tomaten naar Britse markt"
- 2023-11-28 David Beckham teelt biologische groenten
- 2023-11-27 Spanje heeft met 11 procent grootste oppervlakte biologische groenteteelt
- 2023-11-24 Frankrijk: Weer bemoeilijkt zaaien veldsla
- 2023-11-24 "Intensieve glastuinbouw en extensieve biologische tuinbouw zijn perfecte match"
- 2023-11-22 Sebastiaan Kuipers nu ook eigenaar van Groningse Ekoplaza