Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Blog Prominent

"Wees transparant en vertel je verhaal"

De informatiebehoefte bij consumenten neemt toe. Ze willen steeds vaker weten door wie een product gemaakt wordt, waar het precies vandaan komt en wat je er mee kunt. Ook zijn consumenten gevoelig voor de reputatie van een product. Kortom, het is steeds belangrijker om consumenten zo transparant en volledig mogelijk te informeren. Wat betekent dit voor onze tomaten?

Nederlandse supermarktketen Albert Heijn is een mooi voorbeeld. Dit is een van die bedrijven die zelf op een actieve manier productinformatie deelt met klanten. Zo komt het gezicht van ‘de teler’ regelmatig voorbij in een tv-commercial of op de winkelvloer. Maar ook het Allerhande concept is een geslaagd voorbeeld. Een magazine, een website met recepten, een sociale component voor reacties en inbreng van eigen recepten, alles gekoppeld aan boodschappenlijstjes en zelfs een app die de looproute in de winkel aangeeft naar de benodigde producten. Ze weten op deze manier veel klanten aan zich te binden.

Deel relevante content
Informatie, ofwel content, moet vooral relevant zijn. Interessant voor de consument om te lezen én te delen. Prominent helpt partners en retailers graag in hun informatiebehoefte. Of het nu gaat over teelt, duurzaamheid of het opdoen van inspiratie. En aan relevante content over tomaten geen gebrek. Het is misschien wel de meest veelzijdige soort groente. Zo veelzijdig dat de tomaat in het aprilnummer van Allerhande magazine paginabreed op de cover schitterde. In een artikel van negen pagina’s lang kwamen niet alleen de verschillende rassen en hun eigenschappen voorbij, de redactie liet ook zien hoe je de tomaat kunt raspen, marineren en roosteren. 

Voeg iets persoonlijks toe
En wil je dat een verhaal blijft hangen bij mensen? Voeg dan iets persoonlijks toe. Geef je bedrijf een gezicht. Inspireer of verras. Dat hebben wij ook proberen te doen met het verhaal achter onze tomaten en van onze telers. Aan de hand van een storyboard bestaande uit zes verschillende platen, vertellen we eerlijk en open met hoeveel passie onze telers dagelijks aan onze duurzaam geteelde gezonde en smakelijke producten werken. 

Voor meer informatie:
DOOR Partners/Prominent
www.doorpartners.nl 
prominent@doorpartners.nl 

Publicatiedatum: