Jurgen De Witte, Group Achiel De Witte

“In de toekomst wordt Mechelen het zenuwcentrum van onze Group”

Tholen – Waar momenteel Brussel het centrum van Group Achiel De Witte is, zal dat binnenkort in Mechelen zijn. “In Brussel kunnen we niet meer groeien, daarom gaan we in Mechelen ons logistiek centrum vestigen. Er is op de bestaande logistieke locatie 10 hectare aan grond bijgekocht zodat we verder kunnen uitbreiden”, vertelt Jurgen De Witte van Group Achiel De Witte. Vanuit het nieuwe logistieke centrum kunnen alle leden van de groep beleverd worden. Ook zullen de containers van overzee grotendeels in Mechelen aankomen. “Naast de opslag en inpakcentrale zal ook de snijderij naar Mechelen verhuizen. Bovendien zal op de nieuwe locatie ook ruimte zijn voor het rijpen van fruit.”


Achiel en Jurgen De Witte

Specialiteit
Hoewel Group Achiel De Witte het belangrijk vindt om de communicatie centraal te houden, hebben de importfilialen allemaal hun eigen naam gehouden. “We hebben bewust besloten om dit te doen, omdat elk filiaal een andere specialiteit en andere klanten heeft. Starfruit is historisch gekend voor hun overzeese producten en het aanbod exoten. Central Fruit voor hun kwalitatief aanbod in Europees fruit en uiteraard als verdeler van ons merk CIBEL. Terwijl Van Dijk Foods Belgium panellist van Zespri en importeur van hardfruit is”, aldus Jurgen. Doordat de groep geografisch in heel België is vertegenwoordigd, kunnen we onze logistiek goedkoper organiseren. “We hebben bijna de volledige keten in eigen beheer. Alleen het overzees transport wordt niet door ons verzorgd. Doordat we zo’n groot stuk van ‘plant tot bord’ in eigen handen hebben kunnen we de verschillende stappen beheersen, transparant zijn tegenover onze leveranciers en kwaliteit leveren aan de klanten.”

Topproducten
Cebon, Cibel en All Nuts zijn de merken van Group Achiel De Witte. “We investeren veel in de merken en de kwaliteit van de producten die hieronder vallen. We willen dat enkel topproducten onder het merk vallen. We merken dat in België een productmerk nog belangrijk is, terwijl dat in Nederland niet meer het geval is”, vertelt De Witte. Naast Cibel en Cebon voor conventionele producten heeft De Witte ook een merknaam voor biologische producten, Cebio en biedt een volledig gamma aan bio producten aan. “We krijgen in elke productgroep de vraag naar bio. Toch blijft de vraag naar bio wel wat beperkt. We blijven hier als groep wel in investeren omdat we verwachten dat biologisch steeds belangrijker gaat worden.”

Naast groenten, fruit, kruiden en noten heeft Group Achiel de Witte ook voor het eerst een overname gedaan van een zuivelbedrijf. “We willen onze klanten een totaalassortiment aan gaan bieden en met deze overname is de eerste stap gezet”, zegt Jurgen. De filosofie van de organisatie is gezond leven. “Dit brengen we al over met groenten en fruit, maar we zijn ook sponsor in diverse sporttakken, zoals voetbal en wielrennen en bieden bijvoorbeeld onze klanten Cibel-Cebon wielertenues aan. Om op de trends van convenience en gezondheid in te spelen staan er in diverse supermarktketens ananasschilmachines en appelsiensapmachines onder de merken Cebon en Cibel. Handeldrijven is de kracht van ons bedrijf. We moeten blijven ontwikkelen en inspelen op de vraag van onze klanten.”

Voor meer informatie:
Jurgen De Witte
Group Achiel De Witte
+3222420876
jurgen@starfruit.be  
www.star-fruit.eu  


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven