Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
“Pak me bij mijn steeltje en zet je tanden in me"

Belgica-appel verleidt mannen en vrouwen op Tinder

“Pak me bij mijn steeltje en zet je tanden in me.” “Bijt me en het sap zal uit me stromen”. “Pel mijn ultradunne schil en ontdek mijn sappige binnenkant”. Met die niet mis te verstane woorden verleidt de Belgica-appel momenteel de Vlaamse bevolking op Tinder. Wie de appel naar rechts swipet, wordt beloond met sappige conversaties. Dit is het verhaal achter een campagne, ontstaan in een communicatiebureau tussen de fruitbomen.


De dames van communicatiebureau Idearte

Om Belgica, het exclusieve appelras van de Belgische Fruitveiling, te promoten bedachten de Truienaars een campagne die het hart van Vlaanderen verovert: met enkele erotische beelden van de appel en een aantal grappige oneliners draait de Belgica iedereen rond zijn steeltje op Tinder.

Spread the love
De actie op Tinder is slechts één radertje in een brede multichannel verleidingscampagne, verduidelijkt Patricia Robinne (managing director van Idearté): “Ook op de radio, via banners en op sociale media doet de Belgica harten sneller slaan. Dankzij deze mix bieden we een aangepaste boodschap voor elke doelgroep. Omdat liefde zoveel mogelijk gedeeld moet worden, roepen we bovendien alle aanbidders en aanbidsters op om een foto te maken van hun date met de Belgica en te delen op Facebook of Instagram met de hashtag #Belgicalove. Zo trachten we de belangstelling voor het Belgisch fruit aan te wakkeren.”

Eerbetoon aan telers
“Van een communicatiebureau verwacht je creatieve ideeën”, besluit opdrachtgever Betty Slingers (marketing manager bij de Belgische Fruitveiling). “Geen gemakkelijke opdracht voor producten zoals appels en peren. Idearté slaagt er telkens weer in ons te verrassen met leuke concepten en acties. Deze campagne zwengelt niet alleen de verkoop van de Belgica aan, het is ook een mooi eerbetoon aan onze telers.”

Publicatiedatum: