Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Uniforme en hoogwaardige artisjokken

Italië: Violì artisjokken

Het segment van de artisjokken is behoorlijk gefragmenteerd en daarom hebben Apofruit Italia, Cericola en La Mongolfiera kun krachten gebundeld in het Violì project, waarbij gebruikt wordt gemaakt van hybriden die zijn geselecteerd door Nunhems. Op 19 september, tijdens FICO in Bologna, werd dit initiatief gepresenteerd. Het doel is om een hoogwaardig product te creëren dat homogeen is  en 10 maanden per jaar beschikbaar is. 

 

 

"We beginnen met 200 hectare en dat zullen we uitbreiden naar minimaal 1000. We willen dat ons product eruit springt. Dankzij het merk en de verpakking kunnen onze artisjokken gemakkelijk worden gevonden door de consument, die de artisjokken waardeert vanwege de versheid en zachtheid", zeggen Claudio Bartolini (Apofruit), Vito Cifarelli (Cericola) en Silvio Giardina(La Mongolfiera).

Bij dit soort groenten is het zo dat er slechts een aantal manieren zijn waarop het kan worden bereid. Daarom zullen er ook nieuwe recepten en bereidingsopties worden gepromoot.

"We hebben gekozen voor hybriden met een paarse kleur zodat ze makkelijk herkenbaar zijn. We streven ernaar om de komende drie jaar nul residu te bereiken zodat we ons echt kunnen onderscheiden en buitenlandse markten kunnen bereiken", zegt Stefano Carducci, manager bij Nunhems.


"Alleen de beste artisjokken zullen deel uitmaken van dit merk. Ik wil nogmaals benadrukken dat het een uniform en homogeen product is dat aan de bovenkant van het assortiment wordt gepositioneerd", zegt Bartolini, die tevens voorzitter is van het Voilì business netwerk.

Van links naar rechts: Vito Cifarelli, Stefano Carducci, Silvio Giardina, Claudio Bartolini en Michele Cericola 

"Als het lukt om ons product en de bijbehorende kwaliteit herkenbaar op de markt te brengen dan zal de consument steeds kiezen voor Violì. De prijzen zullen in lijn zijn met de positionering. Het doel van dit project is om orde op zaken te stellen in een ongeorganiseerde sector. Onze productspecificaties zijn erg streng en onze technische, agronomische en marketingcommissies komen regelmatig bij elkaar om de details te verfijnen", zegt Cifarelli.

"Aggregatie is een meerwaarde en we staan open om andere bedrijven te verwelkomen, ook goed georganiseerde zodat we hoogwaardige artisjokken kunnen blijven afzetten."

 

Publicatiedatum: