Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Honeycrunch verwacht dit jaar een sterke productiestijging

Vanaf kalenderweek 38 zal de Honeycrunch-oogst van 2018 in de schappen liggen. Volgens marketingdirecteur Arnaud de Puineuf rekent de Europese licentiehebber Pomanjou op een oogst van circa 2.500 ton meer appelen dan vorig jaar. Dat betekent een totaal volume van circa 15.000 ton voor seizoen 2018/2019. 
 
„Gezien de grote oogst zijn we blij dat we het seizoen kunnen verlengen en onze afzet uit kunnen breiden“, aldus Arnaud. „We rekenen op een smaakvol jaar met een hoog suikergehalte en appelen van een goed formaat, zoals gebruikelijk is bij Honeycrunch. De oogst is in volle gang: het weer van de afgelopen weken heeft ervoor gezorgd dat de appelen snel op kleur zijn gekomen.“ Om  op de lange termijn aan de stijgende vraag te kunnen voldoen, zal het bedrijf ook in de komende jaren inzetten op groei: daarbij zijn de twee belangrijkste factoren de jaarlijkse uitbreiding van het teeltgebied evenals doelgerichte promotieacties in de handel. Momenteel zijn er meer dan tachtig telers in Duitsland en Frankrijk die de merkappel telen op circa 400 hectare. De oogst loopt sinds eind augustus.
 
Proeverijen in bioscopen en in de handel ondersteunen de verkoop
Ter ondersteuning van de verkoop in de handel plant Pomanjou om met talrijke proeverijen consumenten van deze appel te overtuigen. Daarbij rekent het bedrijf op een omzetverdubbeling tijdens de actieperiode. Bovendien staat er een prijsspel in bioscopen op het programma: in drie steden kunnen bioscoopgangers in een Honeycrunch pop-up lounge relaxen op zitzakken, van appelen genieten en deelnemen aan een spel.
 
In het speciaal voor deze actie geprogrammeerde spel gaan deelnemers op jacht naar appelen, waarbij ze moeten uitwijken voor haaien en vampiers. Degene die in Duitsland de hoogste score haalt, wint een prijs. Negentig proeverijdagen in supermarkten in de buurt van de bioscopen, evenals lokale facebook reclame vergroten de zichtbaarheid van het appelmerk nog eens extra.
 
Contactpersoon voor de handel is Arnauf de Puineuf: arnaud.depuineuf@pomanjou.fr.
Publicatiedatum: