Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Omzetdaling Morrisons

Supermarktketen Morrisons heeft in de like-for-like omzet voor het derde kwartaal een daling van 2,1 procent geboekt. De Britse vierde grootste supermarktketen zag zijn omzet voor dit kwartaal, exclusief btw en brandstof, verder dalen na een daling van 0,9 procent in het eerste halfjaar.

Chief executive Dalton Philips, die eerder zei dat de groep een promotieoorlog met concurrenten uit de weg zou gaan, liet nu weten dat de kortingen in de aanloop naar Kerstmis van vitaal belang zullen zijn. Morrisons is klaar om deze zondag zijn Kerstassortiment te lanceren, die gericht is op de prijsbewuste consument. Philips zei: "Een derde van de gezinnen die we hebben gesproken, zei dat ze dit jaar zullen besparen op Kerstcadeaus - ze zullen nog steeds Kerst vieren, maar letten daarbij erg op de prijs."

Morrisons waarschuwde dat de markt "uitdagend blijft" en gaf toe dat het niet genoeg heeft gedaan om promoties te adverteren en zijn sterke punten als verse voedingsketen te benadrukken. Wat de toekomst betreft, laat het bedrijf weten: "Doordat het consumentenvertrouwen nog steeds fragiel is en een blijvend kenmerk van de markt de vele promotionele activiteiten zijn, is de handelsomgeving de hele periode uitdagend gebleven en was de omzet lager dan verwacht."

Naar verwachting zullen de volledige jaarresultaten "grotendeels overeenkomen" met de voorspellingen.
Publicatiedatum: