Omzetdaling Morrisons
Chief executive Dalton Philips, die eerder zei dat de groep een promotieoorlog met concurrenten uit de weg zou gaan, liet nu weten dat de kortingen in de aanloop naar Kerstmis van vitaal belang zullen zijn. Morrisons is klaar om deze zondag zijn Kerstassortiment te lanceren, die gericht is op de prijsbewuste consument. Philips zei: "Een derde van de gezinnen die we hebben gesproken, zei dat ze dit jaar zullen besparen op Kerstcadeaus - ze zullen nog steeds Kerst vieren, maar letten daarbij erg op de prijs."
Morrisons waarschuwde dat de markt "uitdagend blijft" en gaf toe dat het niet genoeg heeft gedaan om promoties te adverteren en zijn sterke punten als verse voedingsketen te benadrukken. Wat de toekomst betreft, laat het bedrijf weten: "Doordat het consumentenvertrouwen nog steeds fragiel is en een blijvend kenmerk van de markt de vele promotionele activiteiten zijn, is de handelsomgeving de hele periode uitdagend gebleven en was de omzet lager dan verwacht."
Naar verwachting zullen de volledige jaarresultaten "grotendeels overeenkomen" met de voorspellingen.